درگیری پلیس ارمنستان با مخالفان واگذاری روستا‌ها به باکو


درگیری پلیس ارمنستان با مخالفان واگذاری روستا‌ها به باکو

چندین شهروند ارمنستان که در مخالفت با پیوستن چند روستا به جمهوری آذربایجان در «کرانتس» تجمع کرده بودند، توسط پلیس ارمنستان بازداشت شدند.

درگیری پلیس ارمنستان با مخالفان واگذاری روستا‌ها به باکو

به گزارش راهبرد معاصر؛ با مداخله پلیس در تظاهرات معترضان ارمنستانی در روستای مرزی «کرانتس»، دست‌کم ۱۴ تن از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات دستگیر شدند.

روستای کرانتس یکی از چهار روستای تاووش در مجاورت مناطق مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان است که قرار است به عنوان بخشی از آنچه ایروان آغاز تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌نامد، به باکو واگذار شود؛ امری که مخالفت ساکنان این روستا‌ها و مردم ارمنستان را در پی داشته است.

به گزارش رسانه‌های ارمنی، براساس توافق نامه‌ای که در جهت تعیین مرز‌های دو کشور حاصل شده، نصب سه نشانگر باقی‌مانده در روستای کرانتس منطقه تاووش به پایان رسیده است.

در همین زمان، پلیس ارمنستان به ساکنانی که می‌خواستند وارد روستای کرانتس شوند، به عنوان نشانه اعتراض به توافق در مورد تعیین محدودیت و مشخص کردن مرز‌ها با آذربایجان اجازه ورود به این قلمرو را نداد.

برخی شهروندان ارمنی قصد داشتند برای اعلام اعتراض خود به فرایند پیوستن چهار روستای این کشور به جمهوری آذربایجان، وارد روستای کرانتس شوند که با برخورد پلیس مواجه شدند و چندین تن از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد