واکنش صربستان به شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش


واکنش صربستان به شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش

اقتصادنیوز: معاون نخست وزیر و وزیر کشور صربستان با انتشار پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان را به ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، ایویتسا داچیچ در این پیام شهادت رئیس‌جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

وی در این پیام با بیان اینکه «مردم ایران بدون رئیس جمهوری فداکار، وفادار به کشورش و مقام عالی که داشت، ماندند»، افزود: «صربستان یک دوست ثابت شده و یک شریک مهم را از دست داده است که با او صمیمانه و به نفع نزدیکی سنتی ملت های خود کار می کردیم».

داچیچ گفت که افتخار حضور در مراسم (آیت الله) رئیسی را به عنوان فرستاده ویژه الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان داشته است.

وی یادآوری کرد که امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران متعهد به بهبود مستمر روابط با صربستان بود.

داچیچ افزود: این افتخار را داشتم تلفنی با رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در مورد پیشنهاد قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد سربرنیتسا صحبت کنم و به همین مناسبت امیرعبداللهیان درک خوبی از مواضع صربستان نشان داد.

معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور صربستان گفت: فقدان رئیس‌جمهوری ایران و اعضای هیأت عالی‌اش ضایعه بزرگی برای ایران، مردم و رهبری (معظم انقلاب) است و در این راستا عمیق‌ترین تسلیت خود را ابراز می‌کنم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم که عصر دیروز (یکشنبه) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ستاره استقلال خوشحال‌ترین پدر دنیا!