هزینه ارتودنسی دندان در سال 1403


هزینه ارتودنسی دندان در سال 1403

ارتودونسی دندان یکی از خدمات زیبایی محسوب می‌شود که در ظاهر تاثیر بسیار بالایی روی صورت می‌گذارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به‌دنبال بهترین ارائه‌دهندگان می‌گردید، می‌توانید به‌سراغ دکترتو کلینیک و خدمات آن بروید. به‌طورکلی این مجموعه...

ارتودونسی دندان یکی از خدمات زیبایی محسوب می‌شود که در ظاهر تاثیر بسیار بالایی روی صورت می‌گذارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به‌دنبال بهترین ارائه‌دهندگان می‌گردید، می‌توانید به‌سراغ دکترتو کلینیک و خدمات آن بروید. به‌طورکلی این مجموعه با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین متدها می‌تواند به‌ دندان‌هایتان چینش زیبا و بهتری ببخشد.

برای تعیین هزینه‌ ارتودونسی باید با مشاوران این بستر در ارتباط باشید. اما هزینه‌ها بیشتر براساس ساختار و میزان بهم‌خوردگی چینش دندان‌ها، مدت‌زمان معالجه و تجربه پزشک تعیین می‌شوند. در ادامه به بررسی بیشتری درباره این خدمات و قیمت آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو

یکی از بهترین انواع خدمات اوتودونسی که می‌توانید دریافت کنید، برای مرتب‌سازی 4 دندان جلو است. در این نوع خدمات به درست شدن کجی و نامرتب بودن، فاصله بین دندان‌ها و فشردگی دندان‌های جلویی می‌پردازند. این نوع ارتودنسی می‌تواند باعث بهبود زیبایی لبخند و افزایش اعتمادبه‌نفس در افراد شود. در ادامه به عوامل موثر بر هزینه‌های این متد و انواع آن می‌پردازیم.

عوامل موثر بر قیمت ارتودونسی 4 دندان جلو

در فرایند انجام این نوع خدمات زیبایی، مانند انواع دیگر می‌توان گفت که عوامل موثر بسیاری روی قیمت و هزینه‌های نهایی موثر هستند. مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • متد ارتودونسی
  • موقعیت جغرافیایی مطب
  • نوع پوشش بیمه
  • مدت‌زمان درمان
  • میزان تخصص و مهارت پزشک

قیمت کلی ارتودونسی 4 دندان جلو چقدر است؟

قیمت کلی در این نوع ارتودونسی نسبت به انواع دیگر که مربوط به فک بالا و پایین می‌شود و به ‌نسبت کمی پیچیده هستند، می‌تواند کم‌تر باشد. هزینه کلی این روش درمانی بسته به طول دوره درمانی، میزان مشکلات دندان بیمار، نوع روش ارتودنسی برآورد می‌شود که می‌توانید این اطلاعات دقیق را در صفحه اصلی دکترتو کلینیک مشاهده کنید.

با گرفتن مشاوره و وقت قبلی از دکترتو کلینیک می‌توانید با دندان‌پزشک دررابطه‌با قیمت دندان‌ها صحبت کنید. در این ‌صورت متخصص پس‌از معاینه وضعیت خاص دندان‌های شما می‌تواند برآورد دقیق‌تری از هزینه و زمان درمان ارائه کند. اما به‌صورت کلی می‌توان قیمت ارتودنسی 4 دندان جلو را چیزی بین 8 تا 15 میلیون برای هر فک (بالا یا پایین)، یعنی تا 30 میلیون برای 2 فک برآورد کرد.

پلاک دندان ارتودنسی

پلاک دندان ارتودونسی یکی از روش‌ها یا متدهای رایج در درمان ناهنجاری‌های دهان و دندان‌ است که بسیار هم معمول و موثر معرفی می‌شود. پلاک متحرک دندان یک دستگاه ارتودنسی متداول است که بیشتر از پلاستیک و فلز (و بعضا تنها پلاستیک) ساخته می‌شود.

پلاک دندان ارتودنسی ازطریق قالب‌گیری یا اسکن 3‌بعدی ساخته می‌شود. این فرآیند در لابراتور دندان‌سازی با استفاده از ساخت مدل از دندان مراجعه‌کننده آغاز می‌شود. با داشتن این مدل ارتودنتیست پلاک را طراحی می‌کند و لابراتور آن را می‌سازد. یکی ویژگی‌های جالبی که در ساخت این پلاک وجود دارد این است که مراجعه‌کننده می‌تواند به‌تنهایی رنگ پلاستیک را انتخاب کرده و به‌نوعی آن را شخصی‌سازی کند. اما کاربرد اصلی پلاک دندان در چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده‌ایم:

  • نگه‌داشتن دندان‌ها در جای خود و تثبیت موقعیت آن‌ها
  • اعمال اصلاحات کوچک در برخی از دندان‌ها
  • کمک به اصلاح دندان‌هایی که بیرون زده‌اند (یا دندان‌های خرگوشی)

ارتودنسی دندان خرگوشی

در بیشتر مواقع دندان‌های جلو هنگام بیرون آمدن ممکن است تحت فشار قرار بگیرند و به سمت جلو حرکت کنند. در این شرایط خواهید دید که دندان‌های بالا بسیار جلوتر از فک پایین قرار می‌گیرند که به این حالت دندان‌ خرگوشی می‌گویند. به‌عبارتی اگر فک پایین به‌درستی رشد نکرده باشد، نمی‌تواند دقیق روی دندان‌های فک بالا قرار بگیرد. برای خلاصی از این شرایط می‌توانید از ارتودنسی دندان خرگوشی استفاده کنید.

اما درمان چنین مشکلاتی وابسته به سن و میزان شدت ناهنجاری در فک است. یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید نسبت به این مشکل اقدام کنید، در سنین کم و زمان کودکی است. برای همین موضوع می‌توانید با مشاوران دکترتو کلینیک در تماس باشید. 12 سالگی سن مناسبی برای ارتودنسی دندان خرگوشی است، چراکه در این زمان دندان‌ها و استخوان‌های فک هنوز در حال رشد هستند و راحت‌تر می‌توان آن‌ها را اصلاح کرد.

هزینه و قیمت ارتودنسی دندان خرگوشی

این نوع اصلاح و خدمات زیبایی هم مانند نمونه‌های دیگر در ارتودنسی بسته به میزان ناهنجاری و شدت آن در فرد دارد. هرچه این مشکل بیشتر و پیچیده‌تر باشد، مدت‌زمان زیادتری برای درمان لازم دارد و این هزینه‌ها را تا حدی بالا می‌برد.

ازطرفی باید به این نکته توجه داشته باشید که در دکترتو کلینیک انواع روش‌های ارتودنسی وجود دارد که توسط ارائه‌دهندگان انجام می‌گیرد و این می‌تواند در تعیین قیمت نهایی موثر باشد. در این بین باید دستمزد متخصص را هم در نظر داشته باشید. هرچه از متخصصینی باتجربه‌تر و خبره‌تر بهره ببرید، هزینه کلی برای ارتودنسی دندان خرگوشی افزایش پیدا می‌کند.

سیم پشت دندان بعد از ارتودنسی

سیم پشت دندان بعداز ارتودنسی، وسیله‌ای بسیار مهم در درمان ارتودنسی است که پس‌از اتمام مراحل درمانی استفاده می‌شود. در واقع تمام افرادی که از شیوه درمانی ارتودنسی استفاده کرده‌اند، در انتهای درمان و اتمام دوره بهره بردن از این تکنیک، باید سیم‌های پشت دندان را هم به دندان‌های خود وصل کنند.

این‌کار مانع از حرکت مجدد دندان‌ها می‌شود. دندان‌ها در حالت عادی با میزانی از حرکت و جابه‌جایی همراه هستند. به ‌همین دلیل بعداز اتمام درمان ارتودنسی ممکن است مجددا به حالت عادی خود برگردند. در این صورت است که استفاده و نصب این سیم‌ها ضروری است.

این سیم‌ها براساس فرم دندان و نیاز مراجعه‌کننده ساخته می‌شوند و با استفاده از روش‌های خاص و چسب مخصوص به دندان نصب شده و فرد مراجعه‌کننده نمی‌تواند آن‌ها را جدا کند. این روش درمان شیوه‌های متفاوتی دارد که هرکدام می‌توانند در تعیین قیمت تاثیرگذار باشند. برای داشتن اطلاعات دقیق حتما به صفحه مربوط به ارتودنسی دندان در دکترتو کلینیک مراجعه کنید.

جمع‌بندی

استفاده از خدمات زیبایی در افراد امری است که می‌تواند به افزایش اعتمادبه‌نفس‌شان کمک زیادی کند. ازاین‌رو سالانه شاهد مراجعه بسیاری از افراد به مراکز زیبایی در کشور هستید. استفاده از خدمات زیبایی ارتودسنی دندان یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش زیبایی و جذابیت در چهره محسوب می‌شود.

قطعا با داشتن لبخندی زیبا می‌توانید به‌شکلی تاثیرگذارتر در بین دوستان خود ظاهر شوید. در این مقاله به بررسی انواع ارتودنسی‌های کاربردی و مقدار هزینه‌های آن‌ها پرداختیم. دکترتو کلینیک بهترین بستر در معرفی مجرب‌ترین ارائه‌دهندگان است که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک آن مراجعه کنید.

منبع:

https://doctoreto.com/offers/service/orthodontist

https://doctoreto.com/offer

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این استان ها منتظر رگبار شدید باران باشند / هواشناسی اعلام کرد