آیا پس از ماسک ورقه ای باید صورت را شست ؟ (صفر تا صد استفاده از ماسک ورقه ای )


آیا پس از ماسک ورقه ای باید صورت را شست ؟ (صفر تا صد استفاده از ماسک ورقه ای )

ساده‌ترین راهکاری که به شما پوستی سالم، شاداب و باطراوت می‌بخشد، استفاده از ماسک است. امروز با وجود انواع گوناگونی از ماسک‌ها، استفاده از نوع ورقه‌ای این محصول مراقبتی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. راهنمای...

ساده‌ترین راهکاری که به شما پوستی سالم، شاداب و باطراوت می‌بخشد، استفاده از ماسک است. امروز با وجود انواع گوناگونی از ماسک‌ها، استفاده از نوع ورقه‌ای این محصول مراقبتی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

این ماسک همچنین از سمت بلاگرها و اینفلوئنسرها هم با استقبال بسیاری مواجه شد. اگر ویدیوهای آن‌ها را دیده باشید، متوجه منظورمان می‌شوید. به‌نظر شما این افراد بعداز برداشتن ماسک از چه محصولاتی استفاده می‌کنند که پوستی شفاف و درخشان دارند؟ نحوه استفاده ازماسک‌های ورقه‌ای به چه صورت است؟

ماسک ورقه ای چگونه ماسکی است؟

ماسک‌های ورقه‌ای یا نقابی که البته با نام شیت ماسک هم شناخته می‌شوند، متناسب با طراحی صورت هستند. در واقع این محصولات برای کل صورت یا نواحی خاصی همچون لب‌ها و اطراف چشم تولید می‌شوند.

در ابتدا این ماسک توسط یک برند کره‌ای ابداع شد ولی امروز در سراسر جهان یافت می‌شود. جنس ورقه این ماسک‌ها پنبه، سلولز، کاغذ و میکروالیاف است که در ترکیباتی حاوی ویتامین و مواد مغذی آغشته می‌شود.

از ماسک های ورقه ای چگونه استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از ماسک‌ ورقه‌ی، بعداز حمام یا شست‌وشوی صورت با شوینده‌ای مناسب است. همچنین برای آماده‌سازی پوست می‌توانید از تونر هم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که ماسک باید به‌شکلی کامل و یکدست صورت‌تان را بپوشاند. مدت‌زمان ماندن ماسک روی صورت 10 الی 20 دقیقه است. بنابراین، هرگز با ماسک نخوابید و اجازه ندهید این زمان بیشتر به طول بیانجامد. اگر ماسک روی صورت خشک شود، موجب هیدراته‌شدن پوست خواهد شد.

در مدتی که ماسک روی صورت قرار دارد، بهتر است به استراحت بپردازید و از صحبت‌کردن و تکان‌دادن اعضای صورت‌تان خودداری کنید. ازطرف‌دیگر می‌توانید درحین گذاشتن ماسک، از رولرها برای ماساژدادن و جذب بیشتر مواد مغذی توسط پوست کمک بگیرید.

آیا بعد از برداشتن ماسک ورقه ای باید صورت را بشوییم؟

سوال رایجی که درزمینه استفاده از ماسک‌های نقابی وجود دارد، در مورد شست‌وشو یا عدم شست‌وشوی صورت است. همان‌طور که می‌دانید، ماسک‌ها دارای مواد مغذی هستند که آن‌ها را به پوست انتقال می‌دهند. احتمالا حالت چسبناکی که سرم این ماسک‌ها روی پوست ایجاد می‌کند، شما را به شستن صورت بعداز برداشتن ورقه سوق دهد؛ اما بهتر است این کار را انجام ندهید.

ویتامین‌های موجود در سرم ماسک، برای جذب‌شدن به زمان بیشتری نیاز دارند. بنابراین، باید فرصت حداکثری جذب مواد مغذی را فراهم کنید. سرم ماسک، به‌طور آهسته جذب پوست می‌شود و دیگر حالت چسبناکی روی صورت ندارد.

در نهایت، باید بگوییم جهت کمک به اثربخشی بیشتر ماسک و پیشگیری از دهیدراته‌شدن پوست، بعداز برداشتن آن صورت‌تان را نشویید. اغلب ماسک‌های ورقه‌ای عملکرد تغذیه‌کننده و رطوبت‌رسان دارند که نباید شسته شوند. البته ماسک‌هایی که کارکرد پاک‌سازی دارند، نیاز به شست‌وشو خواهند داشت.

اقدامات مراقبتی بعد از برداشتن ماسک ورقه ای

خیلی‌ها فکر می‌کنند که بعداز ماسک ورقه‌ای نیاز به استفاده از محصولات مراقبتی نیست ولی این یک تصور کاملا اشتباه است. شما باید اقداماتی را جهت کامل‌کردن روتین پوستی انجام دهید. شاید پیشنهادهایی که در ادامه می‌خوانید، کمی سخت و خسته‌کننده باشند اما قول می‌دهیم که از دیدن نتایج فوق‌العاده آن‌ها شگفت‌زده می‌شوید.

با مرطوب کننده، خاصیت ماسک را روی صورت تان حفظ کنید

مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در ماسک‌های ورقه‌ای باید در مدت‌زمانی کوتاه جذب پوست شوند و عمل آب‌رسانی را انجام دهند. در این شرایط، استفاده از مرطوب‌کننده برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر ماسک توصیه می‌شود. کرم‌هایی با داشتن نرم‌کننده (Emollients) و مسدودکننده (Occlusive) باعث شادابی بیشتر پوست خواهند شد.

بعد از ماسک ورقه ای، ضد آفتاب را فراموش نکنید

اگر روتین مراقبت پوستی شما صبح‌ها قبل‌از خروج از منزل است، باید عملکرد متفاوت‌تری داشته باشید. شما بعداز برداشتن ماسک، ملزم به استفاده از کرم ضدآفتاب هستید تا وقتی از خانه خارج می‌شوید، پوست شما در مقابل اشعه‌های مضر خورشید و آلاینده‌های هوا دچار پیری زودرس، چروکیدگی و افتادگی نشود.

استفاده از ماسک ورقه ای زیر چشم بعد از ماسک ورقه ای صورت

ماسک‌های ورقه‌ای یا نقابی، متناسب با شکل صورت طراحی شدند و اغلب آن‌ها پوست نازک اطراف چشم را نمی‌پوشانند. اطراف چشم، حساس‌ترین قسمت پوست است که به مراقبت ویژه و بیشتری احتیاج دارد.

برای این ناحیه از صورت هم ماسک مخصوصی طراحی شده که عملکرد آن، پیشگیری از پیری زودرس است. شما همچنین می‌توانید ماسک ورقه‌ای اطراف چشم و صورت را به‌طور هم‌زمان استفاده کنید.

آیا می توان از ماسک ورقه ای بیشتر از یک بار استفاده کرد؟

ماسک‌های ورقه‌ای و محتویات سرمی که در بسته‌بندی آن‌ها وجود دارد، برای یک بار استفاده طراحی شده‌اند. به‌محض اینکه بسته‌بندی این محصولات باز شود، در معرض آلودگی و میکروب‌ها قرار می‌گیرد. به همین دلیل، بهتر است از تمام مایع سرمی که در ته بسته‌بندی وجود دارد، همان دفعه اول استفاده کنید.

بهترین کار این است که بعداز بازکردن بسته‌بندی، محتویات سرم را روی صورت یا پوست گردن خود پخش کنید و کمی ماساژ دهید تا جذب آن آغاز شود. در ادامه ورقه ماسک را خارج کرده و روی صورت قرار دهید. مطمئن شوید که تمام قسمت‌های ورقه در تماس با پوست‌تان است.

خرید بهترین ماسک ورقه ای از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا

اگر فرصت محدودی دارید و می‌خواهید قبل‌از شروع مهمانی، به پوست‌تان رسیدگی کنید تا آرایش جذاب‌تری داشته باشید، پیشنهاد ما به شما خرید ماسک ورقه ای است. البته نه هر ماسکی و نه خرید از هرجایی.

ماسک‌ها به‌عنوان یک محصول مراقبتی، استفاده گسترده‌ای در صنعت زیبایی دارند. این محصولات در انواع متعددی تولید شده‌اند و با ویژگی‌ها و مواد مختلف برای نیازهای گوناگون پوست در دسترس هستند.

با توجه به پیشرفت‌های روزافزون در تکنولوژی مراقبت از پوست، انواع مختلفی از این محصولات درحال ظهور هستند. اگر می‌خواهید به بهترین و باکیفیت‌ترین آن‌ها که تولیدشده توسط برندهای معتبر دنیا هستند دسترسی داشته باشید، دیجی‌کالا را برای خرید انتخاب کنید.

جمع‌بندی

ماسک ورقه‌ای، یک برگه نازک از جنس پارچه یا سلولز بوده که به مواد مغذی آغشته شده است. این مواد مغذی، سرم‌هایی حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی هستند که جذب پوست می‌شوند و از آن در مقابل آسیب‌هایی همچون چین‌وچروک، پیری، جوش و آکنه محافظت می‌کنند.

البته تاثیر این ماسک‌ها زمانی خود را به‌طور واقعی نشان می‌دهد که طرز صحیح استفاده از آن را بلد باشید. مثلا از شست‌وشوی صورت بعداز برداشتن ماسک بپرهیزید یا اصول مراقبت از پوست را با مصرف مرطوب‌کننده و ضدآفتاب، رعایت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اخبار اقتصادی / مهم ترین های 24 ساعت گذشته