اعتراض جهاد اسلامی به احکام دادستان کل دادگاه لاهه


اعتراض جهاد اسلامی به احکام دادستان کل دادگاه لاهه

جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه بعد از جنایات ضد جنگی دشمن صهیونیست در غزه، تنها به درخواست صدور حکم بازداشت دو جنایتکار جنگی صهیونیستی یعنی بنیامین نتانیاهو و یواو گالانت بسنده کرده است.

اعتراض جهاد اسلامی به احکام دادستان کل دادگاه لاهه

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد دادستان کل دیوان کیفری بین المللی در لاهه پس از ۷۶ سال جنایت علیه ملت فلسطین و بعد از جنایات ضد جنگی دشمن صهیونیستی در غزه، تنها به درخواست هیئت قضات این دادگاه برای صدور حکم بازداشت دو جنایتکار جنگی صهیونیستی یعنی بنیامین نتانیاهو و یواو گالانت بسنده کرده است و چشم خود را بر جنایات صد‌ها جنایتکار جنگی دیگر سیاسی و نظامی اسرائیلی که جنایات آنان از هفتم اکتبر تا به امروز مستندسازی شده، بسته است.

جنبش مذکور افزود: دادستان کل لاهه همزمان خواستار صدور حکم بازداشت سه نفر از رهبران مقاومت و قرار دادن نام آنها در کنار اسامی سران دشمن به عنوان متهم شده و این گونه بین قربانی و جلاد برابری قائل شده که این مغایر با قطعنامه‌های بین‌المللی است که به ملت‌های تحت اشغال حق مقاومت در برابر اشغالگر را می‌دهد.

جهاد اسلامی ادامه داد: ما محکوم کردن جنایات اشغالگران اسرائیلی را اقدامی کوچک و با تاخیر در جهت صحیح می‌دانیم و متهم کردن رهبران مقاومت فلسطین را تلاشی برای مصادره حق مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر و تهاجم آن و گمراه‌سازی افکار عمومی بین المللی می‌دانیم که از زمان نکبت ۱۹۴۸ تا به امروز به شکل بی‌سابقه‌ای با ملت و مقاومت فلسطین همبستگی کرده است. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بعد از 50 سالگی منتظر کدام بیماری‌ها باشیم؟