رتیبه بندی معلمان به کجا رسید؟


رتیبه بندی معلمان به کجا رسید؟

سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش از اختصاص 43.2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داده است.

به گزارش وقت صبح در حالی که مرکز پژوش‌های مجلس از حدود بیش از 25 همت معوقه معلمان برای موضوع رتبه‌بندی خبر داده، سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 76.6 همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، در سال 1401 و 1402 به وزارت آموزش و پرورش خبر داده است.

به گزارش اکوایران، نزدیک دو سال از آغاز طرح رتبه‌بندی حدود 900 هزار معلم می‌گذرد، اقدامی که از 26 مرداد 1401 آغاز شد.

وزیر آموزش و پرورش تیر سال گذشته گفته بود که صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اِعمال پاداش و رتبه‌بندی به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.

پس از او، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در روزهای پایانی آذر سال گذشته از واریز معوقات اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

علی فرهادی مدعی بود که طی تعامل سازنده میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش و مساعدت معاون اول رئیس جمهور مقرر شده معوقات اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

با وجود ادعای مسئولان وزارت آموزش و پرورش، برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس از معوقات پرداخت نشده سال 1402 و دیون انباشته شده و پرداخت نشده تا پایان سال مالی 1402 نشان می‌دهد که مابه‌التفاوت پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره سال ١٤٠٠ ناشی از اعمال فوق‌العاده قانون رتبه بندی، 7 هزار و 456 میلیارد و 753 میلیون و 400 هزار تومان، معوقات فوق‌العاده رتبه‌بندی 6 ماهه دوم سال 1400، 9 هزار و 743 میلیارد و 987 میلیون و 500 هزار تومان، دیون اصلاحیه معترضین سال 1400، دو هزار و 340 میلیارد تومان و دیون اصلاحیه معترضین سال 1401، 6 هزار و 84 میلیارد تومان است که در مجموع بیش از 25 هزار میلیارد تومان از معوقات معلمان به موضوع رتبه‌بندی مربوط می‌شود.

با این حال سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش از اختصاص 43.2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داده است.

در بخشی از این نامه، سازمان برنامه به ادعای وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت کلیه مطالبات ناشی از رتبه‌بندی اشاره و تاکید کرده، گزارش‌هایی از وجود برخی مطالبات ادعایی در خصوص رتبه‌بندی معلمان از جمله تاثیر رتبه‌بندی بر پاداش پایان خدمت بازنشستگان شش ماهه دوم سال 1400 و موضوع همسان‌سازی به این سازمان ارسال می‌شود.

در این نامه آمده که 76.6 همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، در سال 1401 و 1402 به وزارت آموزش و پرورش تخصیص پیدا کرده است. حال باید دید با وجود اختصاص این رقم چطور هنوز وزارت آموزش و پرورش بیش از 25 همت معوقه پرداخت نشده به معلمان در موضوع رتبه‌بندی دارد؟

سازمان برنامه و بودجه از وزارت آموزش و پرورش خواسته با فوریت نسبت به رسیدگی به مطالبات ادعایی اقدام و در صورتی که ادعاهای یادشده را قانونی می‌دانند، مراتب به همراه مستندات و برآورد بار مالی مورد نیاز با مسئولیت آن وزارت برای بررسی به این سازمان ارسال کنند.

در بخش پایانی نامه آمده است: بودجه سال 1403 کل کشور نهایی شده است و با توجه به قوانین و مقررات ناظر بر اجرای بودجه سنواتی، ضروری است برای مدیریت تعهدات احتمالی پیشنهادهای اجرایی آن وزارت ارائه تا تدابیر لازم اتخاذ شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیبایی واقعی خواهر یوزارسیف بیرون سریال ! + عکس های جذاب نسرین نکیسا