خبر مهم بورس امروز / بورس تعطیل نیست، دامنه نوسان محدود شد


خبر مهم بورس امروز / بورس تعطیل نیست، دامنه نوسان محدود شد

دامنه نوسان معاملات محدود شد/ بورس امروز تعطیل نیست هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تداخل در فرآیندهای بازارهای سرمایه که ذینفعان وسیعی...

دامنه نوسان معاملات محدود شد/ بورس امروز تعطیل نیست

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تداخل در فرآیندهای بازارهای سرمایه که ذینفعان وسیعی دارد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه موضوعاتی از قبیل بررسی درخواست‌های جاری چند نهادهای مالی، موافقت با تغییر سهامداری یک نهاد مالی، اصلاح دستورالعمل مرتبط با صندوق های سرمایه گذاری مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

همچنین دامنه نوسان معاملات سهام 2+- درصد و صندوق های سهامی 4+- درصد تعیین گردید.

حجم مبنای 4 نماد معاملاتی فرابورس برداشته شد

مدیریت عملیات بازارهای نقد شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه‌های شماره3474/الف/00 مورخ 09/11/1400، شماره3834/الف/01 مورخ 18/03/1401، شماره 4510/الف/01 مورخ 09/09/1401و شماره 4511/الف/01 مورخ 09/09/1401 این شرکت، در راستای اجرای «ضوابط مربوط به ماده 22 دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران» و پس از بررسی‌های صورت گرفته از تاریخ 01/02/1403 لغایت 31/02/1403، حجم مبنا برای نمادهای معاملاتی دارای بازارگردان در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران شامل شرکت‌های ایران خودرو دیزل با نماد معاملاتی "خاور"، فرانسوز یزد با نماد معاملاتی "کایزد"، صنایع گلدیران با نماد معاملاتی "گلدیرا" و سپیدار سیستم آسیا با نماد معاملاتی "سپیدار" از روز یکشنبه(6 خرداد) اعمال نخواهد شد. همچنین حجم مبنا برای نمادهای معامالتی «ولبهمن»، «وملل» و «وسپهر» از روز یکشنبه آینده اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است پس ازبررسی‌های صورت گرفته در اردیبهشت ماه امسال، نمادهای معاملاتی دارای بازارگردان در بازار پایه فرابورس ایران، مشمول شرایط ذکر شده در ضوابط فوق نمی‌باشند.


خبر مهم بورس امروز / بورس تعطیل نیست، دامنه نوسان محدود شد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اگر واکسن پنوموکوک تزریق نکرده اید این خبر را بخوانید