مخالفت آمریکا با اعزام مربیان نظامی به اوکراین


مخالفت آمریکا با اعزام مربیان نظامی به اوکراین

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که این کشور طرحی برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، چارلز براون دوشنبه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر، هیچ طرحی برای اعزام مربیان نظامی آمریکایی به اوکراین وجود ندارد. زمانی که جنگ تمام شده باشد و ما در موضع بهتری باشیم ممکن است آن زمان بتوانیم مربیان خود را به اوکراین بازگردانیم. آمریکا تا پیش از حمله روسیه، حدود ۱۵۰ مربی نظامی در اوکراین داشت.

از سوی دیگر، با افزایش درخواست‌ها برای لغو محدودیت‌های استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه روسیه، براون گفت که کی‌یف از سامانه‌های موشک‌های تاکتیکی که آمریکا در اختیار آن کشور قرار داده، در حمله به خاک روسیه استفاده نکرده است.

پیشتر ویکتوریا نولاند از مقام‌های ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا گفته بود که دولت بایدن باید محدودیت‌هایی را که در مورد استفاده از تسلیحات این کشور علیه خاک روسیه وضع کرده است، لغو کند. اما وزارت دفاع آمریکا با این پیشنهاد مخالفت کرد.

در همین حال، «گابریلیوس لاندسبرگیس» وزیر خارجه لیتوانی دوشنبه گفت: اوکراینی‌ها باید اجازه داشته باشند که از تجهیزاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، به تحوی استفاده کنند که به اهداف راهبردی خود برسند.

وی افزود: آنها باید بتوانند به خاک روسیه، خطوط تدارکاتی و واحدهای نظامی روسیه که برای حمله به اوکراین آماده می‌شوند، حمله کنند.

این اظهارات در حالی است که پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته بود: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد. اما هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.

بسیاری از کشورهای اروپایی با این پیشنهاد مخالفت کردند. دیپلمات‌های فرانسوی در واکنش به این مخالفت‌ها گفتند که هدف مکرون از طرح این موضوع، آغاز بحث درباره آن بوده و طرح منسجمی برای اعزام نیرو به اوکراین وجود ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

علیرضا ورناصری داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد