دختر ایرانی در میان 10 فوتبالیست برتر جهان / فاطمه اعتدادی کیست ؟


دختر ایرانی در میان 10 فوتبالیست برتر جهان / فاطمه اعتدادی کیست ؟

فاطمه اعتدادی دختر ایرانی در جمع برترین فوتسالیست‌ های جهان قرار گرفت.

فاطمه اعتدادی جزو ۱۰ بازیکن برتر جهان شد.

ستاره نسل طلایی فوتسال زنان جزو ۱۰ بازیکن برتر جهان شد.

تیم ملی فوتسال زنان ایران بعد از دو قهرمانی پیاپی در مسابقات جام‌ ملت‌های آسیا که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ رقم خورد؛ تبدیل به تنها تیم ورزشی زنان ایران شد که بر بام قاره کهن ایستاده است.

از همان سال چه در داخل کشور و چه در میادین بین‌المللی نگاه‌ها به فوتسال زنان شکل ویژه‌تری گرفت؛ دختران نسل طلایی فوتسال ایران در طی این سال‌ها بارها عناوین فردی مهمی را کسب کردند. برای مثال سال گذشته فرزانه توسلی به عنوان ششمین دروازه‌بان برتر جهان انتخاب شد.

دختر ایرانی در میان ۱۰ فوتبالیست برتر جهان / فاطمه اعتدادی کیست ؟

اما امروز سایت فوتسال پلنت که هر ساله عناوین برتر فوتسال جهان را انتخاب و اعلام می‌کند؛ از یک نام دیگر در جمع برترین فوتسالیست‌های زن جهان رونمایی کرد.

فاطمه اعتدادی، ستاره‌ای که دو بار با تیم ملی بر بام قاره کهن ایستاده و سال گذشته به همراه پیکان موفق به کسب عنوان قهرمانی در سوپرلیگ فوتسال زنان شد، در جمع ۱۰ کاندید دریافت بهترین بازیکن فوتسال جهان قرار گرفته تا بار دیگر یاد آن تیم طلایی را در خاطره‌ها زنده نگه‌ دارد.

نکته قابل توجه این است که اعتدادی در سال ۲۰۱۸ به همراه دیگر ستاره تیم ملی فوتسال زنان یعنی سارا شیربیگی موفق شد با ۸ گل زده عنوان خانم گلی مسابقات را از آن خود کند و در همان زمان کنفدراسیون فوتبال آسیا به او لقب «ماشین گلزنی» را اعطا کرد.

دختر ایرانی در میان ۱۰ فوتبالیست برتر جهان / فاطمه اعتدادی کیست ؟

بیوگرافی فاطمه اعتدادی

فاطمه اعتدادی (زادهٔ ۲۴ دی ۱۳۶۷) بازیکن تیم فوتسال زنان مس رفسنجان است.

فاطمه اعتدادی در لیگ برتر فوتسال بانوان عنوان خانم گلی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.او ملقب به ماشین گلزنی فوتسال ایران است.

وی سال ۱۳۹۵ در مسابقات قهرمانی آسیا به همراه تیم ملی موفق شد جام قهرمانی را از آن خود کند و در این تورنمنت ۹ گل به ثمر برساند. اعتدادی پس از موفقیت در مسابقات آسیایی به همراه تیم ملی راهی گواتمالا شد تا در مسابقات جام جهانی کوچک حضور یابد، اما تیم ایران در این رقابت‌ها تنها با شکست ژاپن عنوان هفتمی جهان را از آن خود کرد.

همچنین در سال ۱۳۹۷ در رقابت‌های آسیایی موفق به کسب جام قهرمانی آسیا و عنوان خانم گلی آسیا شدند و در پی آن به همراه تعدادی از نفرات تیم به برنامه پربیننده خندوانه دعوت شد. وی در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ در پی کناره‌گیری تیم دانشگاه آزاد از لیگ به تیم مس رفسنجان پیوست.

وی همچنین عنوان خانم گلی لیگ ۱۳۹۰ و لیگ ۱۳۹۶ فوتسال کشور را دارا است.[۵] در لیگ ۱۳۹۶ وی برای سومین بار خانم گل لیگ شد.

افتخارات: نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن زن فوتسال دنیا در سال ۲۰۱۸

منبع: عصر ایران



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اخبار مهم بورس امروز و یک هفته اخیر