صبحانه خبری، 1 خرداد 1403؛ از جزییات شهادت رئیس جمهور و همراهانش و تا اعلام 8 تیر به عنوان روز برگزاری انتخابات


صبحانه خبری، 1 خرداد 1403؛ از جزییات شهادت رئیس جمهور و همراهانش و تا اعلام 8 تیر به عنوان روز برگزاری انتخابات

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. شهادت رئیس جمهور و همراهانشصبح دیروز منابع خبری رسمی اعلام کردند که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در سانحه سقوط بالگرد در منطقه...

صبحانه خبری، 1 خرداد 1403؛ از جزییات شهادت رئیس جمهور و همراهانش و تا اعلام 8 تیر به عنوان روز برگزاری انتخابات

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شهادت رئیس جمهور و همراهانش
صبح دیروز منابع خبری رسمی اعلام کردند که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به شهادت رسیده است. آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند.

جزییاتی از سقوط بالگرد حامل رئیسی
رییس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: کمک های خارجی برای پیدا کردن محل سقوط بالگرد شایعه است. پیرحسین کولیوند گفت: عملیات جست‌وجو و نجات پیچیده‌ای توسط همکارانم در هلال احمر، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای محلی و گروه‌های جهادی به صورت گسترده انجام شد. این اتفاق در محیط پیچیده‌ای که شرایط جوی نامناسبی دارد و میدان دید کم است رخ داد. با این شرایط عملیات سخت و طاقت فرسا متوقف نشد اما کند بود دلیل آن هم تاریکی هوا و مه زیاد بود. در نهایت بالگرد از فاصله دو کیلومتری رؤیت شد و ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان برد. وی گفت: اجساد مطهر شهدا کشف، جداسازی و به داخل آمبولانس‌ها منتقل شد و با اعزام آنها عملیات جست‌وجو به پایان رسید. بالگرد در ارتفاع ۲۵۰۰ متری در جایی که دسترسی به آن سخت بود دچار سانحه شد در این عملیات نیروهای مردمی و گروه‌های امدادی از جان و دل مایه گذاشتند.

مخبر مدیر قوه مجریه شد
رهبر انقلاب در پیامی شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران و همراهان گرامی ایشان را تسلیت گفتند و اعلام کردند: جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

علی باقری سرپرست وزارت خارجه شد
در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، با تصویب هیئت دولت، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد.

چهارشنبه؛ اقامه نماز رهبری بر پیکر شهدای حادثه سقوط هلی کوپتر رئیس جمهوری
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقامه نماز بر پیکر مطهر شهدا روز چهارشنبه توسط مقام معظم رهبری اقامه می‌شود، افزود: پیکر رئیس جمهور محبوب روز پنج شنبه در مشهد تدفین می‌شود. همچنین پیکر امام جمعه محبوب نیز روز پنج شنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی نیز همان روز در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت نام کاندیداها
جلسه سران قوا برگزار و هشتم تیرماه به عنوان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم تعیین شد.بر این اساس، زمانبندی فرایند انتخابات شامل زمان تشکیل هیات های اجرایی، ثبت نام نامزدها، تبلیغات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان، انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

روز چهارشنبه سراسر کشور تعطیل شد
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور چهارشنبه تعطیل است. وی افزود: با هماهنگی وزیر آموزش‌وپرورش همۀ امتحانات دانش‌آموزان از سه‌شنبه تا پایان هفته لغو شد. زمان برگزاری آزمون‌های جایگزین توسط آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود.

دستور باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور
رئیس ستادکل نیروهای مسلح هیئت عالی رتبه‌ای به ریاست سردار عبدالهی را مامور بررسی ابعاد و علل موضوع سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور کرد که در محل وقوع حادثه در آذربایجان‌شرقی حاضر شده‌اند.

شرایط پیکر‌های شهدای حادثه هلی کوپتر رئیس جمهوری
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: پیکر شهدا باوجود سوختگی قابل شناسایی بوده و توسط امدادگران به آمبولانس‌ها و سپس به معراج شهدای تبریز منتقل شده. وی ادامه داد: تنها پیکر امام‌جمعهٔ تبریز از نظر ظاهری وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهدا داشت؛ چرا که ایشان بعد از سانحه تا یک ساعت زنده بوده و حتی با آقای اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور ارتباط تلفنی برقرار کرده بود. رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: پیکر هیچ‌کدام از شهدا به آزمایش دی‌ان‌ای منتقل نشد؛ چون کاملاً قابل شناسایی بودند.

افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برقرار است
برگزاری افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز در غیاب دو عضو فقید این مجلس برگزار می‌شود. سید ابراهیم رئیسی به عنوان نماینده خراسان شمالی و آل هاشم به عنوان نماینده آذربایجان شرقی در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حائز اکثریت آرا شده بودند.

دیدار مهم باقری که لغو شد
خبرنگار وال استریت ژورنال خبر داد که به دنبال مذاکرات هفته گذشته و غیر مستقیم ایران و امریکا در عمان، باقری مقرر بود با مقامات اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه دیدار کند که اکنون لغو شده است.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حسن سبحانی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد