کدام منطقه تهران بیشترین معامله مسکن را دارد؟


کدام منطقه تهران بیشترین معامله مسکن را دارد؟

متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به‌عنوان گران‌ترین نقطه پایتخت به بیش از متری ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.​

به گزارش تجارت‌نیوز، خرید هر متر آپارتمان مسکونی در محله‌های گرانقیمتی مثل نیاوران، فرمانیه، الهیه و فرشته طبق آخرین آمار‌های رسمی به‌طور متوسط دقیقا ۱۵۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان آب می‌خورد و همین اتفاق کار را برای فروشنده‌ها نسبت به بقیه مناطق تهران سخت‌تر کرده است.

بانک مرکزی با زیرنظرگرفتن معاملات رسمی شکل‌گرفته در اولین ماه سال جاری، تعداد خریدوفروش‌های مربوط به آپارتمان‌های مسکونی منطقه یک را فقط ۶۶ واحد اعلام کرده است. یعنی تقریبا هر دو روز یک فروشنده در منطقه یک تهران موفق به پیدا کردن خریدار شده است و به‌شکل معناداری همین وضعیت را در منطقه سه تهران شاهد بودیم.

متوسط قیمت مسکن در منطقه سه تهران متری ۱۴۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان به‌ثبت رسیده است. از این حیث با دومین نقطه گرانقیمت بازار مسکن تهران روبرو هستیم و اتفاقا شرایط مشابه منطقه یک برای فروشنده‌ها در منطقه سه وجود داشته است.

متوسط قیمت مسکن تقریبا ۱۴۴ میلیونی در منطقه سه باعث شده در فروردین امسال شاهد خریدوفروش ۶۷ واحد مسکونی در محله‌هایی مثل قلهک، دروس، کاووسیه و ... باشیم. دقیقا عکس این اتفاق در مناطق پنج و ۱۰ به‌چشم می‌خورد.

بیشتر بدانید| متوسط قیمت مسکن در تهران متری ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود. در مناطق یک تا شش شهرداری این عدد بالاتر از میانگین کل شهر است

منطقه پنج تهران از چند سال پیش به‌عنوان پرمعامله‌ترین بخش مسکونی پایتخت معرفی می‌شود. یعنی جایی که محله‌هایی مثل شهرک اکباتان، شهران، جنت‌آباد، پونک و کلی منطقه مسکونی دیگر وجود دارد. براساس آمار‌های بانک مرکزی در منطقه پنج تهران، فروردین امسال دقیقا ۱۸۹ آپارتمان مسکونی با متوسط قیمت متری ۱۰۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان ردوبدل شده است. یعنی چیزی حدود ۱۲.۵ درصد کل معاملات مسکونی تهران به‌تن‌هایی در منطقه پنج شکل گرفته است.

خریدوفروش آپارتمان مسکونی در منطقه پنج تهران، برخلاف ماجرایی که در کاهش تعداد معاملات منطقه یک و سه موثر است، ارتباطی به میانگین قیمت‌ها ندارد. همانطور که گفتیم، منطقه پنج از قدیم‌وندیم جزو محبوب‌ترین مناطق مسکونی پایتخت محسوب می‌شود. چرا؟ منطقه پنج تهران علاوه بر تراکم بالای جمعیت، پر از منطقه مسکونی است و همین اتفاق در حجم معاملات مسکونی این بخش تهران تاثیرگذار است. مشابه همین اتفاق را دقیقا در منطقه ۱۰ شاهد هستیم.

منطقه ۱۹ تهران جزو ارزان‌ترین مناطق مسکونی پایتخت است، اما ظرف فروردین امسال فقط شاهد ۱۵ معامله مسکونی در این بخش شهر بودیم؛ هر دو روز یک معامله

متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۰ تهران که یکی از استراتژیک‌ترین مناطق مسکونی در مرکز پایتخت است، متری ۶۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان برآورد می‌شود. در این محدوده از شهر که به‌خاطر محله‌هایی مثل سلسبیل، سی‌متری جی، نواب و بخشی از خیابان جمهوری و ... تراکم مناطق مسکونی بالاست، در یک ماه ۱۶۱ آپارتمان خریدوفروش شده است. بااحتساب هزار و ۵۰۸ معامله‌ای که فروردین امسال در کل تهران به‌ثبت رسیده، می‌توانیم سهم منطقه ۱۰ تهران را معادل ۱۰ درصد کل خریدوفروش‌ها بدانیم. عکس این قضیه در مناطق ۲۲ و ۱۹ شهرداری تهران رخ داده است.

منطقه ۲۲ تهران که در غرب پایتخت قرار دارد، از تراکم مسکونی کمتری نسبت به اغلب مناطق تهران برخوردار است. در همین محدوده از شهر که بخش قابل توجهی از آن دراختیار مراکز نظامی قرار گرفته و جنگل و دریاچه چیتگر قرار دارد، در کل روز‌های فروردین امسال فقط ۱۳ آپارتمان مسکونی بین فروشنده‌ها و خریداران جابجا شده است. یعنی به‌طور متوسط روزی ۰.۴ ملک!

متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران متری ۷۱ میلیون و ۱۱۹ هزار تومان است و بااینکه نسبت به میانگین قیمت شهر عدد کمتری است، اما کم‌معامله‌ترین منطقه تهران به‌حساب می‌آید. منطقه ۱۹ از این حیث در جایگاه دوم می‌ایستد.

متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۹ متری ۴۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یکی از ارزان‌ترین مناطق مسکونی پایتخت که قیمت مسکن در این بخش شهر تقریبا نصف متوسط کل شهر است. با این حال در منطقه ۱۹ که انواع و اقسام بوستان‌ها و اتوبان‌هایی مثل آزادگان به‌چشم می‌خورد، در کل فروردین امسال شاهد خریدوفروش فقط ۱۵ آپارتمان مسکونی بودیم.

منبع : فرارو
به اشتراک گذاری

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصمیم مهم مالکان استقلال؛ نکونام می‌ماند