روسیه برای درگیری احتمالی با ناتو آماده می‌شود


روسیه برای درگیری احتمالی با ناتو آماده می‌شود

روزنامه وال استریت ژورنال با ادعای این که روسیه خود را برای درگیری احتمالی با ناتو آماده می‌شود، هشدار داد برتری نظامی روس‌ها در حال افزایش است.

روسیه برای درگیری احتمالی با ناتو آماده می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر. روزنامه وال استریت ژورنال با ادعای این که روسیه خود را برای درگیری احتمالی با ناتو آماده می‌شود، هشدار داد که برتری نظامی روس‌ها بر اوکراین در حال افزایش است.

وال استریت ژورنال نوشت: مقام‌های اطلاعاتی اروپایی می‌گویند، روسیه احتمال می‌دهد که در یک دهه آینده یک درگیری میان این کشور و ناتو رخ دهد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ یک ارتش منظم ۱.۵ میلیون نفری تشکیل دهد.

یک مقام اطلاعاتی اروپایی که نامش فاش نشده است، هشدار داد «در صورتی که کشور‌های غربی حمایت‌ها از اوکراین را بسرعت افزایش ندهند» برتری نظامی روسیه بر این کشور همچنان افزایش خواهد یافت.

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان هشدار داده است که اروپا باید تا پایان دهه جاری برای جنگ احتمالی با روسیه آماده شود.وی همچنین لغو خدمت اجباری سربازی در سال ۲۰۱۱ در آلمان را یک اشتباه خواند و اخیرا خواستار ازسرگیری آن شد.

«جولین اسمیت» نماینده و سفیر دائم آمریکا در ناتو اخیرا اعلام کرد که از دیدگاه ایالات متحده جنگ احتمالی میان ناتو و روسیه قریب‌الوقوع نیست.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه مارس اظهارات مقام‌های غربی در مورد قصد مسکو برای حمله به یک کشور عضو ناتو را «چرند» توصیف کرد.

پوتین تصریح کرد: اظهارات در مورد احتمال حمله روسیه به لهستان یا کشور‌های بالتیک کاملاً مزخرف است. این یک راه دیگر برای فریب مردم است تا هزینه‌های اضافی را بر آنها تحمیل کنند. آیا با توجه به هزینه‌های دفاعی در فدراسیون روسیه ما قصد داریم با ناتو بجنگیم؟ خوب، این دیدگاه مزخرف است.

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه قرار نیست با ناتو بجنگد، اما خواستار آن است که منافع آن در نظر گرفته شود و از مردم در سرزمین‌های تاریخی خود محافظت کند./ ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اذعان وزیر خارجه آلمان به ارائه تجهیزات قدیمی به اوکراین