کاهش قیمت نفت شتاب گرفت


کاهش قیمت نفت شتاب گرفت

قیمت نفت در اوایل معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر دورنمای نرخ‌های بهره بالا در آمریکا و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت، کاهش یافت.

کاهش قیمت نفت شتاب گرفت

به گزارش ایران اکونومیست، بهای معاملات نفت برنت با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۳ درصد، به ۸۳ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۱ سنت معادل ۰.۶۴ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص، روز دوشنبه که مقامات فدرال رزرو اعلام کردند منتظر سیگنال‌های بیشتری از کاهش تورم پیش از در نظر گرفتن کاهش نرخ بهره هستند، حدود یک درصد کاهش داشتند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت فوجیتومی سکیوریتیز گفت: ترس از تقاضای ضعیف‌تر، منجر به فروش شد زیرا چشم‌انداز کاهش نرخ‌های فدرال رزرو، طولانی‌تر شد. فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، روز دوشنبه گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا کاهش تورم طولانی مدت است یا خیر.

همزمان، مایکل بار، نایب رئیس فدرال رزرو گفت: سیاست محدودکننده، به زمان بیشتری نیاز دارد. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت: مدتی طول می‌کشد تا بانک مرکزی مطمئن شود که کاهش رشد قیمت پایدار است.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه‌های استقراض را کاهش می‌دهد و منابع مالی را آزاد می‌کند که می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را تقویت کند.

سرمایه‌گذاران بر عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان اوپک پلاس متمرکز شده اند. وزیران گروه اوپک پلاس قرار است در اول ژوئن برای تعیین سیاست تولید، از جمله تمدید کاهش داوطلبانه تولید به میزان ۲.۲ میلیون بشکه ای در روز، دیدار کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در یک نشست تلویزیونی با مقامات ارشد که به مسائل انرژی اختصاص داشت، اعلام کرد: تولید گاز روسیه در چهار ماه نخست سال میلادی جاری، هشت درصد افزایش یافته و به ۲۴۶.۴ میلیارد مترمکعب رسیده است. پوتین همچنین گفت: تولید نفت روسیه از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۱.۸ درصد کاهش یافته و به ۱۹۵.۷ میلیون تن رسیده است که تا حدود زیادی، به دلیل کاهش تولید تحت پیمان اوپک پلاس بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس‌جمهور روسیه گفت: با وجود تحریم‌ها و نوسانات قابل‌توجه در بازارهای جهانی و منطقه‌ای انرژی، مجتمع سوخت و انرژی داخلی، به شکلی پایدار در حال توسعه بوده و حوزه‌های صادراتی جدیدی در حال گشایش است و آنچه برای ما بسیار مهم و در اولویت است، این است که نیازهای داخلی را به طور قابل اعتماد و کامل برآورده کند. اقتصاد روسیه رو به رشد است، نیازها در حال افزایش است و توسط مجتمع سوخت و انرژی تامین می‌شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز به کار نخستین سکوی تامین مالی جمعی ارزی کشور در فرابورس