دعوت وزیر خارجه ترکیه از علی باقری کنی برای حضور در یک نشست مهم


دعوت وزیر خارجه ترکیه از علی باقری کنی برای حضور در یک نشست مهم

اقتصادنیوز: هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با علی باقری کنی، شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و همراهان‌شان را تسلیت گفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، کشورمان شهادت رییس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان ایشان را تسلیت گفت و برای ایشان آرزوی رحمت و مغفرت کرد.

وزیر خارجه ترکیه در این گفت‌وگو افزود: دوستان واقعی در شرایط سخت در کنار یکدیگر هستند و دولت و ملت ترکیه، در این شرایط دشوار و اندوهناک، در کنار دولت قدرتمند و ملت استوار ایران هست.

علی باقری نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از ابراز تسلیت، همدردی و حمایت‌های دولت و مردم مسلمان ترکیه، روابط دوستانه و برادارانه جاری بین دو کشور را متکی به اشتراکات فراوان دینی، تاریخی، تمدنی و ایفای نقش شخصیت‌های صادق و بزرگی همچون شهیدان دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان برشمرد و بر تداوم همکاری دو کشور بزرگ جهان اسلام برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

خبر مرتبط
تماس تلفنی وزیر خارجه عربستان با علی باقری

اقتصادنیوز: وزیر خارجه عربستان در تماس تلفنی با سرپرست وزارت خارجه، مراتب تسلیت کشورش را به ایران اعلام کرد.

هاکان فیدان همچنین از باقری برای شرکت در نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان دی هشت در خصوص بحران غزه در ترکیه دعوت به عمل آورد.

خبر مرتبط
علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه شد

اقتصادنیوز: در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، با تصویب هیئت دولت، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد.

گروه دی ۸ (D۸)، گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعه اسلامی شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟