توسعه سواحل مکران دستاویز بازی‌های سیاسی


توسعه سواحل مکران دستاویز بازی‌های سیاسی

روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس جلسه‌ای در خصوص پروژه انتقال نفت گوره به جاسک با حضور وزیر نفت برگزار کرد. اهمیت این جلسه آن‌جا است که تلاش برای راه‌اندازی این خط لوله از سال ۹۹ موردانتقاد این کمیسیون بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با این که برخی کارشناسان بهره‌برداری پروژه خط لوله گوره-جاسک را صوری می‌دانند اما شرکت نفت همچنان اصرار به بهره‌برداری زودهنگام این پروژه دارد.

پروژه انتقال نفت گوره به جاسک پروژه‌ای است که بسیاری از منابع کشور صرف آن شد تا هر دولتی که بر سر کار آمد، امتیاز افتتاح و بهره‌برداری صوری این طرح را به اسم خود بزند.

در حالی که مسئولان یکی از اهداف این طرح را توسعه منطقه مکران می‌دانند، اما با توجه به مشکلات زیرساختی موجود از ابتدای شروع پروژه، به نظر می‌رسد اساسا هیچ‌گاه این پروژه قادر به پیش بردن اهداف توسعه‌ای در منطقه مکران نبوده است.

از سویی دست‌اندرکاران و متولیان این پروژه هر روز مقام‌ بالاتری در کشور نصیب‌شان شد تا جایی که جواد اوجی، از پیمانکار این پروژه به مقام وزیر نفت ارتقا پیدا کرد.

از سوی دیگر اما وضعیت مردم منطقه مکران که وعده توسعه منطقه زیست‌شان داده شده بود، هر روز بدتر از دیروز می‌شود. در این بین هیچ‌کس پاسخگوی وضع معیشتی مردم نیست و همه به فکر راه‌اندازی پروژه‌ای با مشکلات زیرساختی فراوان هستند بلکه بتوانند پروژه دیگری را در کارنامه خود ثبت کنند.

برای مطالعه بیشتر گزارش «بهره‌برداری از خط لوله انتقال نفت گوره جاسک پیش از آماده‌سازی/ دلیل اصرار وزارت نفت بر افتتاح زودهنگام چیست؟» را بخوانید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعتراف جنجالی وحید امیری درباره گل قهرمانی پرسپولیس+ویدئو