یارانه طرح یسنا چیست و چه زمانی واریز می‌شود؟


یارانه طرح یسنا چیست و چه زمانی واریز می‌شود؟

یارانه طرح یسنا به مادران دارای فرزند زیر دو سال تعلق می‌گیرد. اما مبلغ این یارانه چقدر است و شرایط دریافت آن چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اهمیت انکارنشدنی تغذیه کودکان شیرخوار باعث شد که دولت در راستای اجرای ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در قالب یارانه طرح یسنا، به خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار یارانه‌ای مضاعف پرداخت کند.

در ابتدا، این طرح به طور آزمایشی و در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شد و خانوارهای دارای فرزند زیر دو سالی که در دهک اول درآمدی حضور داشتند، از یارانه طرح یسنا به مبلغ 400 هزار تومان برخوردار شدند.

با این حال یارانه طرح یسنا از ابتدای اردیبهشت‌ماه به صورت کشوری اجرا شد تا همه مادران دارای فرزند زیر دو سال و حاضر در سه دهک اول درآمدی در کل کشور، از این یارانه برخوردار شوند. مبلغ یارانه طرح یسنا نیز از 400 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش یافت.

مشمولان یارانه طرح یسنا که در پایان هر ماه واریز می‌شود، می‌توانند از بسته‌های حمایتی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان و از فروشگاه‌های طرف قرارداد خرید کنند.

همچنین مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به اپلیکیشن «شما» و واردکردن کد ملی سرپرست خانوار، از وضعیت خود مطلع شوند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اقتصاد کلان در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز به کار نخستین سکوی تامین مالی جمعی ارزی کشور در فرابورس