قیمت طلای جهانی اوج گرفت


قیمت طلای جهانی اوج گرفت

قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۲۱ مه) افزایش یافت و نزدیک به رکورد جلسه قبل بود زیرا داده‌های اقتصادی اخیر شرط‌ بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا در اواخر سال جاری شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد را تقویت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴۲۸ دلار و ۱۴ سنت رسید. شمش در روز دوشنبه به رکورد ۲۴۴۹ دلار و ۸۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۴۳۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه آوریل کمتر از حد انتظار افزایش یافته است که نشان می‌دهد تورم روند نزولی خود را از سر گرفته است و انتظارات برای کاهش نرخ در سپتامبر را تقویت می‌کند. با این حال، مقامات فدرال رزرو آماده نیستند که بگویند علیرغم داده‌های هفته گذشته، تورم به سمت هدف بانک مرکزی ایالات متحده دو درصد می‌رود و چندین نفر خواستار ادامه احتیاط در سیاست هستند.

شمش به عنوان پوشش تورمی شناخته می‌شود اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

ریسک پذیری سرمایه‌گذاران هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد، که در غیاب هر گونه داده یا رویداد مهم اقتصادی متحرک بازار در آسیا باید راه را برای سودهای بیشتر در سراسر قاره در زمان شروع معاملات هموار کند.

بر اساس گزارش رویترز، هر اونس نقره با ۱.۳ درصد افزایش به ۳۲.۲۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۴۵ دلار و ۸۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۲۳ دلار و ۲۵ سنت رسید.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟