ویدئو| گروه هفت به حذف زغال سنگ تا اواسط دهه 2030 متعهد می‌شود؟


ویدئو| گروه هفت به حذف زغال سنگ تا اواسط دهه 2030 متعهد می‌شود؟

کشورهای گروه هفت متعهد شدند که تولید برق از زغال سنگ را تا اواسط دهه ۲۰۳۰ به طور کامل حذف کنند، اما برخی از فعالان محیط زیست آن را کافی نمی‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کشورهای گروه هفت در یک اقدام تاریخی متعهد شده‌اند که تا اواسط دهه 2030 به طور کامل از انرژی زغال سنگ استفاده نکنند. این یک گام مهم در مبارزه با تغییرات آب‌وهوا است، اما برخی از فعالان محیط زیست می‌گویند که این گام به اندازه کافی خوب نیست.

گروه هفت درباره مسائلی مانند تغییرات آب‌وهوایی، آلودگی، بحران انرژی و از دست دادن تنوع زیستی در نشست تورین ایتالیا با یکدیگر گفتگو کردند.

این اولین بار است که گروه هفت به طور صریح به خروج از زغال سنگ اشاره می‌کند و این یک پیروزی بزرگ برای فعالان محیط زیست است. با این حال، این توافق برای کشورهایی که به شدت به زغال سنگ متکی هستند، انعطاف پذیری ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، ژاپن که به شدت به زغال سنگ برای تولید برق خود متکی است، مجاز خواهد بود تا زمانی که جایگزین های پاک را توسعه دهد، به استفاده از آن ادامه دهد.

توافق گروه هفت یک گام مثبت است، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. برای اینکه به اهداف توافق پاریس برسیم، همه کشورها باید تعهدات خود را افزایش دهند و به سرعت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود اقدام کنند.

اخبار حوزه محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ثبت نام حسن کامران در انتخابات ریاست جمهوری+ویدئو