چین 4 ماهواره نقشه‌برداری را پرتاب کرد


چین روز گذشته با موفقیت ۴ ماهواره از صورت فلکی ماهواره پکن-۳C را با استفاده از موشک Long March-۲D به مدار زمین فرستاد. ماهواره‌های پکن-۳C برای ارائه خدمات نقشه‌برداری، ناوبری و زمان‌سنجی به زمین طراحی شده‌اند.

چین 4 ماهواره نقشه‌برداری را پرتاب کرد

به گزارش راهبرد معاصر، چین روز گذشته با موفقیت 4 ماهواره از صورت فلکی ماهواره پکن-3C را با استفاده از موشک Long March-2D به مدار زمین فرستاد. این پرتاب در ساعت 11:06 صبح به وقت محلی از مرکز فضایی تایوان در استان شانشی در شمال چین انجام شد.

این پنجاه و دومین مأموریت از سری موشک‌های Long March بود. پیش از این، موشک‌ Long March-2D ماهواره‌های Beijing-3A و Beijing-3B را نیز با موفقیت به فضا پرتاب کرده بودند. ماهواره‌های پکن-3C برای ارائه خدمات نقشه‌برداری، ناوبری و زمان‌سنجی به زمین طراحی شده‌اند.

یک موشک Long March-2D حامل چهار ماهواره از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در شمال استان شانشی چین، 20 مه 2024 پرتاب شد. /CMG

این ماهواره‌ها که برای سنجش از دور نوری با وضوح بالا طراحی شده‌اند، تصاویر دقیقی از زمین را برای کاربردهای مختلف ارائه خواهند داد. پس از عملیاتی شدن، این ماهواره‌ها در یک شبکه هماهنگ با هم کار خواهند کرد و در زمینه‌هایی مانند مدیریت زمین و منابع، بررسی‌های کشاورزی، نظارت بر محیط زیست، برنامه‌ریزی جامع شهری پشتیبانی‌های حیاتی را ارائه خواهند کرد.

ماهواره‌های پکن-3C می‌توانند تصاویری با وضوح 0.5 متر را از زمین ثبت کنند که این امر آنها را به قدرتمندترین ابزار سنجش از دور نوری در نوع خود تبدیل می‌کند.

این ماهواره‌ها همچنین دارای طیف وسیعی از سنسورها هستند که می‌توانند داده‌هایی را در طیف‌های مختلف نوری، از جمله نور مرئی، فروسرخ و مادون قرمز جمع‌آوری کنند.

انتظار می‌رود که داده‌های جمع‌آوری شده توسط ماهواره‌های پکن-3C به طور گسترده‌ای توسط دولت‌ها، مشاغل و دانشمندان در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رونمایی از اسرار یک سیاره جهنمی توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب