درخواست استرالیا برای توقف صادرات سلاح به اسرائیل


درخواست استرالیا برای توقف صادرات سلاح به اسرائیل

در پی پیشنهاد دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو، مرکز دادگستری بین‌المللی استرالیا خواستار توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل شد.

درخواست استرالیا برای توقف صادرات سلاح به اسرائیل

به گزارش راهبرد معاصر، مرکز دادگستری بین المللی استرالیا (ACIJ) از دولت آلبانیز می‌خواهد که از تلاش‌های کریم خان، رئیس دیوان بین المللی دادگستری حمایت کند و به آن یادآوری می‌کند که موظف به رعایت و اجرای هرگونه حکم بازداشت صادر شده توسط دادگاه است.

پیشتر، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، از سؤالات درباره تصمیم دادستان دیوان بین المللی کیفری مبنی بر صدور حکم بازداشت برای رهبران اسرائیل چشم پوشی کرد و گفت که در مورد روند دادگاه اظهار نظر نمی‌کند.

روان عراف، مدیر اجرایی این مرکز ACIJ، گفت که درخواست‌ها برای صدور حکم بازداشت توسط دادستان دیوان بین‌المللی کیفری، دولت را «در مورد اینکه ممکن است به ارتکاب جنایات بین‌المللی کمک کنند» در معرض اتهام قرار می‌دهد. این نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات استرالیا از جمله قطعات به اسرائیل شد.

عراف گفت که دولت باید فوراً از استرالیایی‌هایی که در ارتش اسرائیل خدمت کرده‌اند و در حال خدمت هستند، تحقیق کند.

اعلام تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه، واکنش و انتقاد شدید مقامات رژیم اشغالگر را به همراه داشته است. رئیس جمهور ایالات متحده برای اولین بار از درخواست کریم خان، دادستان دیوان بین المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت انتقاد کرد. وزیر امور خارجه ایالات متحده، نیز تلاش دادستان دیوان بین المللی کیفری برای دستگیری سران اسرائیلی را "شرم آور" خواند و صلاحیت دادگاه را رد کرد و گفت که این اقدام تلاش‌های آتش بس را به خطر می‌اندازد./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس متفاوتی که روز گذشته از احمدی نژاد منتشر شد/ تصویر