توضیحات وزیر ارتباطات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رئیس جمهور


توضیحات وزیر ارتباطات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رئیس جمهور

وزیر ارتباطات گفت: به سرعت تیم فنی ۳۰ نفره ای اعم از اپراتورهای ارتباطی و سایر نهادها و مسوولان مرتبط تشکیل دادیم و تمام زیرساخت‌های ارتباطی کشور و توانمندی‌های فنی را بکار گرفتیم .

توضیحات وزیر ارتباطات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رئیس جمهور

به گزارش راهبرد معاصر؛ عیسی زارع پور با اشاره به توان فنی به کار گرفته شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در عملیات امداد و جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهوری و هیات همراه تصریح کرد: ما به سرعت تیم فنی 30 نفره ای اعم از اپراتورهای ارتباطی و سایر نهادها و مسوولان مرتبط تشکیل دادیم و تمام زیرساخت های ارتباطی کشور و توانمندی‌های فنی را بکار گرفتیم که بتوانیم به تیم‌های امدادی کمک کنیم.

وی افزود: ما در همان ابتدا توانستیم موقعیت اولیه را شناسایی کنیم و تقریبا محدوده مثلثی شکل به اضلاع 7 کیلومتر در 6 کیلومتر در 6 کیلومتر شناسایی کردیم که پوشیده از جنگل، مه و باران بود و کار امداد رسانی را سخت می کرد.

زارع پور ادامه داد: بر اساس سیگنال‌هایی که دریافت می‌شد سه منطقه را مشخص و مناطق را اولویت بندی کردیم و تمرکز را در نهایت روی اولویت اول گذاشیم و در طی این فرایند توانستیم اطلاعات دقیق‌تری دریافت کنیم و محدوده جستجو را کوچکتر کنیم چرا که دو دستگاه تلفن همراه همچنان تا ساعت 7، 8 شب روشن بودند و همین امر باعث شد محدوده دقیق‌تری را شناسایی کنیم و در اختیار تیم‌های امدادی و هم تیم‌های پهپادی از جمله تیم پهپادی ترکیه‌ای که با اخذ مجوزها و فرآیندهای قانونی از نهادهای ذیربط مشغول پایش بود قرار دادیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه واقعا شرایط بسیار سختی بود، خاطرنشان کرد: اگر چه ما در نهایت به محدوده‌ای به قطر حدود یک کیلومتر رسیدیم ولی با توجه به شرایط منطقه و تاریکی هوا، بسیار سخت بود که با روشنایی هوا، نیروهای امدادی توانستند بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داشتند در همان ساعات ابتدایی صبح محل سقوط را شناسایی کنند.

زارع پور در ابتدای این برنامه با اشاره به دوران آشنایی خود با آیت الله رئیسی گفت: آشنایی ما باز می گردد به سال 1398 که در آن زمان بنده عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت بودم و ایشان برای ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به دنبال گزینه‌ای بودند که پس از بررسی‌ها در نهایت به سه نفر رسیدند که بنده جزو آن سه نفر بودم که آنجا در جلسه مصاحبه برای نخستین بار از نزدیک با ایشان دیدار کردم و قبل از آن هیچ آشنایی با ایشان نداشتم.

وی افزود: روحیه ایشان برای انتخاب بهترین‌ها که بر اساس پیش‌بینی یک فرایند فارغ از آشنایی‌های معمول بود، برایم جالب بود.

زارع پور ادامه داد: این روحیه نخبه گزینی شایسته سالاری و توجه به نخبگان به ما نیز منتقل شده بود که در انتصابات از نیروهای جوان متخصص و انقلابی استفاده کنیم و یکی از افتخارات ما در دولت و به ویژه وزارت ارتباطات بود که به سیاق ایشان و با تشکیل کمیته های تخصصی همکاران خودمان را انتخاب کردیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: با وجود آنکه بنده سابقه یک سال و نیم همکاری با ایشان را در قوه قضاییه داشتیم، برای وزارت ارتباطات و معرفی به مجلس شورای اسلامی و اخذ رای اعتماد، ایشان باز هم کمیته‌ای تشکیل دادند و ما در لیست 10 نفره ای قرار گرفتم و ارزیابی صورت گرفت و برنامه ارایه شد و در نهایت توفیق خدمت‌رسانی را پیدا کردیم.

وی با تاکید بر اینکه همکاری با آیت الله رئیسی افتخاری بزرگ محسوب می‌شود، افزود: ایشان در عین اقتدار و جذبه‌ای که داشتند، رئوف و مهربان بودند و بنده بارها این را به عینه مشاهده کردم. وقتی با قشر کارگر و خانواده شهدا می‌نشستند بارها خود را یک طلبه ساده و خدمتگذار مردم معرفی می‌کردند؛ در حالی که ایشان مراتب علمی و حوزی را گذرانده بودند و در حوزه کاری خود یک دانشمند توانا بودند.

زارع پور افزود: باید کاری کنیم تا زمانی این افراد دور میز دولت حضور دارند و خاطراتشان در ذهن مانده و فرصت باقی است شخصیت جامع آیت الله رئیسی را از زبان خودشان و به شکل خاطره به رشته تحریر درآورد./تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...