کاخ سفید بیانیه داد/ سالیوان گزینه های جایگزین حمله به رفح را بررسی می کند


کاخ سفید بیانیه داد/  سالیوان گزینه های جایگزین حمله به رفح را بررسی می کند

اقتصادنیوز: کاخ سفید اعلام کرد که رئیس امنیت ملی آمریکا درجریان دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به‌بررسی گزینه‌های جایگزین اجرای عملیات در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از انجام رایزنی‌های جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا درجریان سفر رسمی به اراضی اشغالی، مقامات رژیم صهیونیستی، سالیوان را در جریان راه‌های جایگزین جدید برای شکست حماس در رفح قرار دادند.

کاخ سفید افزود یوآو گالانت، وزیر جنگ، بنی گانتس و گادی آیزنکوت، از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با سالیوان به‌ بررسی اوضاع غزه پرداختند.

سالیوان نیز بر پایبندی آمریکا به تامین امنیت آزادی تمامی اسرای صهیونیست و لزوم آرام‌سازی اوضاع برای تضمین توانمندی‌های امدادرسانان در تحویل امن کمک‌ها تاکید کرد.

خبر مرتبط
قفل آتش بس به دست سالیوان باز می شود؟

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای عبری زبان درباره سفر امروز (یکشنبه) مشاور امنیت ملی آمریکا به اراضی اشغالی گزارش دادند که این سفر با محوریت مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه انجام می‌شود.

براساس گزارش روسیا الیوم، کاخ سفید اعلام کرد که سالیوان طی این دیدار مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و مصر درخصوص گشایش گذرگاه رفح که برای فراهم کردن میزان زیادی از کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه مهم و تعیین‌کننده است را مورد بررسی قرار داد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد سالیوان با مقامات فلسطینی در ۱۹ ماه مه رایزنی‌هایی انجام دادند و طی آن به‌بررسی ورود کمک‌های بشردوستانه و آزادی اسرای صهیونیست نزد حماس پرداختند.

خبر مرتبط
دیدار بن‌سلمان و سالیوان در عربستان/ رایزنی درباره توقف جنگ در غزه و همکاری دوجانبه

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد.

از سوی دیگر، کاخ سفید اعلام کرد پس از اینکه جیک سالیوان در اوایل هفته جاری درجریان مذاکرات با مقامات سعودی به «پیشرفت قابل توجهی» دست یافت، عربستان و آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگری به توافق نهایی نزدیک شده‌اند.

پایگاه خبری «آکسیوس» نیز گزارش داد به‌رغم شانس اندک دستیابی به این توافق بزرگ با تل‌آویو در حال حاضر، ایالات متحده به تلاش و فعالیت خود درخصوص پیش‌نویس توافقنامه دفاعی میان عربستان و آمریکا ادامه می‌دهد و آن شامل حمایت آمریکا از برنامه هسته‌ای عربستان است.

پیشتر ولیعهد عربستان در «ظهران» میزبان «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا بود که در این دیدار روابط استراتژیک بین دو کشور و راه‌های تقویت آن در تمام زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار چارچوب تقریبا نهایی طرح‌های توافقات استراتژیک بین عربستان و آمریکا و تلاش‌های نهایی برای تکمیل آنها، همچنین اقداماتی که ۲ طرف درباره پرونده فلسطین انجام می‌دهند از جمله آنچه «ایجاد روندی معتبر به سوی راه حل ۲ دولتی و پاسخگویی به خواسته‌های ملت فلسطین و حقوق مشروعشان» می‌خوانند، بررسی شد.

مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دو جانبه با عربستان دست یابند و سپس آن را به نتانیاهو ارائه کنند. برنامه‌ریزی شده است که این توافق شامل پایان دادن به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و پایبندی به راهکار تشکیل ۲ دولتی باشد.

در این راستا کانال ۱۲ عبری زبان به نقل از یک مقام سعودی گزارش داد بدون تضمین‌های واقعی برای راه حل ۲ دولتی هیچ‌گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کار نخواهد بود.

این مقام سعودی گفت: بدون به رسمیت شناختن کشور فلسطین صلحی با اسرائیل وجود نخواهد داشت از این رو عادی سازی روابط با دولت کنونی اسرائیل مطرح نیست.

در این راستا، رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد پیشنهاد مطرح شده از سوی آمریکا شامل عادی سازی روابط با عربستان و پوشش امنیتی آمریکا و حمایت از ائتلافی است که شامل کشورهای منطقه در مقابل ایران می‌شود.

این رادیو افزود این پیشنهاد درعین حال شامل سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری در غزه با تاثیرگذاری اسرائیل است.

رادیو ارتش اشغالگر ادامه داد این توافق همچنین اشاره می‌کند اسرائیل با پایان جنگ موافقت می‌کند.

این پیشنهاد آمریکا همچنین اشاره می‌کند که دولت اسرائیل باید اعلام کند برای ایجاد چشم انداز سیاسی برای راه حل ۲ دولتی تلاش می‌کند.

طبق گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، نتانیاهو این پیشنهاد را رد نکرده اما موافقتش را نیز اعلام نکرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انتخاب دختر شایسته ایرانی بعد از 45 سال درایتالیا ! / از خانم مجری تا خانم بازیگر + اسامی