آخرین جزئیات از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری / رای‌گیری الکترونیکی در تهران انجام می شود؟


آخرین جزئیات از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری / رای‌گیری الکترونیکی در تهران انجام می شود؟

اقتصاد نیوز : سخنگوی ستاد انتخابات کشور ازآمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک ریاست جمهوری در برخی حوزه ها خبر داد و اعلام کرد تصمیم گیری نهایی در این مورد با شورای نگهبان است .

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم ،محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور ، درخصوص برنامه‌ی زمان‌بندی انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری اظهار داشت: جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ی چهاردهم از سوی ستاد انتخابات به شورای نگهبان پیشنهاد داده شده و به تایید رسیده و دیروز هم در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گرفته است.

مسئولیت اداره دولت پس از شهادت رئیس‌جمهور با کیست؟

وی افزود: ما این دوره‌ی انتخابات را مطابق اصل 131 قانون اساسی برگزار می‌کنیم و دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور 10 خرداد 1403 صادر می‌شود و به‌محض صدور دستور شروع انتخابات، تشکیل هیات اجرایی مرکزی و شهرستانی را خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: طبق ماده 55 قانون انتخابات ریاست جمهوری،‌ ثبت‌نام داوطلبان از تاریخ 10 خرداد 1403 به‌مدت 5 روز این مرحله را داریم که تا روز 14 خردادماه ادامه خواهد داشت.

اسلامی عنوان کرد: این ثبت‌نام حضوری است و البته پیشنهاد دادیم که امکان نام‌نویسیِ الکترونیکی را هم داشته باشیم و منتظریم شورای نگهبان در این‌باره اعلام نظر کند.

وی گفت: طبق جدول زمان‌بندی انتخابات، بررسی صلاحیت‌های داوطلبان در شورای نگهبان از تاریخ 15 خرداد تا 21 خرداد طی 7 روز صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: روز 22 خردادماه 1403 انتشار اسامی نامزدها را داریم که این کار از سوی وزارت کشور انجام می‌گیرد. هم‌چنین از 23 خرداد تا ششم تیرماه به‌مدت 15 روز نامزدها فرصت تبلیغات دارند و 7 تیرماه ممنوعیت تبلیغات را داریم و ان‌شاالله 8 تیرماه روز رأی‌گیری خواهد بود.

اسلامی بیان کرد: پیش‌بینی کردیم که اگر انتخابات به مرحله دوم هم برود، این مرحله در 15 تیرماه برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ی وزارت کشور برای رأی‌گیری الکترونیکی در این دوره از انتخابات چیست؟ خاطرنشان کرد: در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برای این مسئله یک بند قانونی داشتیم و در انتخابات گذشته تجربه هم داریم؛ در قانون انتخابات ریاست جمهوری بحث الکترونیکی بودن را نداریم ولی این مسئله به‌نوعی در سیاست‌های کلی ابلاغی انتخابات داریم. ما آمادگی داریم در برخی حوزه‌ها مثل کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها این‌گونه از رأی‌گیری را داشته باشیم اما تصمیم نهایی در این موضوع باید با تأیید شورای نگهبان باشد که هنوز این مسئله نهایی نشده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

الیاس نادران داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد