تسلیت کوبا به ایران/ امروز در کوبا عزای عمومی اعلام شد


تسلیت کوبا به ایران/ امروز در کوبا عزای عمومی اعلام شد

اقتصادنیوز: دولت کوبا با ابراز «تاسف عمیق» خود از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، امروز سه شنبه را در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت کوبا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: مردم و دولت کوبا، ایران را در این لحظه دردناک همراهی می‌کنند و ابراز اطمینان می‌کنند که انقلاب اسلامی تداوم خواهد داشت و می‌داند چگونه خود را از پسِ این رویداد تأسف‌بار احیا کند.

بر اساس اعلام رسمی دولت کوبا، از ساعت ۶ بامداد سه‌شنبه ۲۱ مه (یکم خرداد) تا ظهر روز چهارشنبه ۲۲ مه (دوم خرداد) کوبا در عزای عمومی خواهد بود و پرچم کوبا در سراسر این کشور به حالت نیمه‌افراشته درخواهد آمد.

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا نیز در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حزب، دولت و ملت کوبا، به دلیل از دست دادن دوست بزرگ، سیاستمدار قابل تحسین و محبوب مردمش عمیقا متاسف هستند؛ ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهان ایشان.

خبر مرتبط
زمان‌بندی مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهان در کشور

اقتصادنیوز: برنامه زمان‌بندی تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش در تعدادی از شهرهای کشور مشخص شد.

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا نیز در پیامی جداگانه در شبکه ایکس ضمن ابراز تسلیت و تعزیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، «همه همبستگی و حمایت کوبا با ملت برادر، جمهوری اسلامی ایران» را ابراز کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

خبر مرتبط
پیشنهاد نرجس سلیمانی برای تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهیدابراهیم رئیسی

اقتصاد نیوز :یک فوریت نامگذاری یکی از معابر شهر تهران به نام شهیدابراهیم رئیسی بررسی شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روی رد گسل شمال تهران هتلی30 طبقه در حال احداث است /هر گونه مجوز جهت ساخت و ساز در اراض...