امروز در مجلس گزارش نهایی تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی به قوه قضائیه ارجاع شد


امروز در مجلس گزارش نهایی تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی به قوه قضائیه ارجاع شد

اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی ایران و شهرستان‌ها را جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه)، گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی درخصوص تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی ایران و شهرستان‌ها از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۱ را بررسی کرده و در راستای اجرای ماده ۲۱۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس با ارجاع این گزارش به قوه قضائیه موافقت کردند.

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن قرائت گزارش نهایی تحقیق و تفحص بیان کرد: بخش اول این گزارش به عدم رعایت تشریفات قانونی تشکیل جلسات هیات نمایندگان و عدم فعالیت بازرس قانونی در اتاق‌ها بازمی‌گردد. طبق اساسنامه، اتاق‌ها باید دارای بازرس قانونی بوده و به موجب قانون تجارت بازرسی دارای مسئولیت مدنی بوده و هنگام تشکیل مجامع باید گزارش خود را ارائه کند. تا اعضای هیات نمایندگان با علم به وضعیت اداره امور و نحوه اجرای صوابط و مقررات در اتاق تصمیم گیری کنند. اما در این جلسه هیات نمایندگان، گزارش بازرسی قانونی ارائه نشده و تشریفات قانونی تشکیل جلسات نمایندگان رعایت نشده است.

خبر مرتبط
فوری/ رئیس مجلس خبرگان رهبری مشخص شد

اقتصادنیوز: آیت الله موحدی کرمانی با ۵۵ رٱی به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

خبر مرتبط
ارسال گزارش مجلس از تحقیق و تفحص حقوق‌های نجومی به قوه قضائیه

اقتصادنیوز: با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارسال شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جریمه سنگین استقلال و پرسپولیس + جزئیات