تحقیقات درباره جان باختن رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران انجام خواهد شد


تحقیقات درباره جان باختن رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران انجام خواهد شد

سفیر ایران در مسکو: سیاست خارجی تهران پس از انتخابات ریاست جمهوری تغییری نخواهد کرد چرا که تحت اختیارات ولی فقیه است.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه گفت، تحقیقات درباره جان باختن رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران انجام خواهد شد و نتایج آن به رهبر و مردم ایران اعلام خواهد شد.
جلالی در برنامه "سالاویو لایو" گفت: "همه مسئولان ما تلاش خود را برای اجرای مراسم خاکسپاری متمرکز کرده‌اند، طبیعتاً ما تحقیقات را به اتمام خواهیم رساند و بدون شک، جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه‌ها و مراجع ذیربط تحقیقات خود را آغاز کرده‌ و گزارش شفاف و دقیقی را به مقام معظم رهبری و همچنین مردم ایران اعلام خواهند کرد. "
لازم به ذکر است روز یکشنبه ابراهیم رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و سقوط کرد.
صبح امروز در پی جستجوهای تیم های امدادی در محل سانحه و کشف بالگرد سقوط کرده، اعلام شد که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه این کشور در جریان سانحه هوایی جان باخته اند. هیئت دولت ایران در بیانیه ای ضمن تائید این خبر اعلام کرد کوچکترین خللی در مدیریت کشور ایجاد نخواهد شد.
آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر ایران درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه این کشور و دیگر همراهان در سانحه هوایی را تسلیت گفت و به مدت 5 روز عزای عمومی اعلام کرد.
رهبر ایران همچنین اعلام کرد، براساس قانون اساسی این کشور، محمد مخبر در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار می گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اگر واکسن پنوموکوک تزریق نکرده اید این خبر را بخوانید