دادستان کل کشور : ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است


دادستان کل کشور : ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است

تسنیم: دادستان کل کشور گفت: «ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری در این حوزه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی یک ضرورت است.» حجت‌الاسلام محمد موحدی؛ دادستان کل کشور در دومین جلسه ماده ٢ دستورالعمل نحوه اعمال ریاست و...

دادستان کل کشور : ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است

تسنیم: دادستان کل کشور گفت: «ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری در این حوزه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی یک ضرورت است.»

حجت‌الاسلام محمد موحدی؛ دادستان کل کشور در دومین جلسه ماده ٢ دستورالعمل نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطین دادگستری، منشأ بی‌حجابی و بدحجابی را حاصل علل مختلف دانست و اظهار کرد: ترویج بی‌بندوباری با هدف مشغول کردن نوجوانان و جوانان به مسائل پوچ، از مهم‌ترین موضوعاتی است که دشمن برای تهی کردن هویت ایرانی ـ اسلامی ملت از آن بهره می‌گیرد.

دستگاه‌های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب فعال‌تر عمل کنند

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در به وجود آمدن ناهنجاری‌های اجتماعی مؤثر است، اظهار کرد: در مقابل این همه هجمه، باید نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعال‌تر عمل کنند. دادستان کل کشور افزود: بنابراین با توجه به نمود ظاهری بی حجابی و بدحجابی در لایه‌های مختلف جامعه، ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری در این حوزه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی یک ضرورت است. موحدی با اعلام حمایت دستگاه قضایی از کلیات اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی، عنوان کرد: اقدامات قانونی فراجا در اجرای طرح یاد شده در مجموع مثبت است. وی تصریح کرد: با متمردین و گروه‌های سازمان یافته برخورد بدون اغماض خواهد شد، در عین حال لازم است ضابطین، قانون و عدل و انصاف را سرلوحه کارخود قرار دهند و در مقابل، متخلفین نیز باید پاسخگوی تخلفات خود باشند. دادستان کل کشور عنوان کرد: در اجرای طرح‌هایی مانند ارتقاء امنیت اخلاقی، افراط و تفریط قابل چشم‌پوشی نیست و از سویی برای اجرای موفقیت‌آمیز وظایف محول شده نیز ضروری است از فضای مجازی استفاده شود.

تبلیغات بصری برای فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب فراگیر و مشهود باشد

این مقام ارشد قضایی ادامه داد: با وجود آن که می‌توان از برنامه‌های فرهنگی متعدد و متنوع از جمله پیامک، تبلیغات محیطی و فضاسازی مناسب برای آگاه‌سازی جامعه در حوزه عفاف و حجاب بهره گرفت و لازم است تا نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی فعال‌تر و محسوس‌تر عمل کنند. وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های حاکمیتی باید در تعظیم شعائر مذهبی و دین پیشگام باشند، گفت: باید ادارات و سازمان‌های متولی در موضوع عفاف و حجاب پای کار بیایند و با برنامه و فعال‌تر عمل کنند.

قانون فصل‌الخطاب همه دستگاه‌هاست

موحدی همچنین با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی حمایت از اقدامات قانونی فراجا را مورد تأکید قرار داد و گفت: ممکن است در اجرای این طرح و یا هر برنامه و طرح دیگری، برخی تفسیر و نظر متفاوت داشته باشند، با این وجود قانون فصل‌الخطاب همه است و تمرکز ما بر اجرای صحیح قانون برای استقرار امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه است و تخطی از قانون از هیچ فرد یا افرادی پذیرفته نیست. وی در پایان سخنان خود خطاب به دادستان‌های سراسر کشور پیگیری مسائل مربوط به حوزه عفاف و حجاب با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی را خواستار شد و تأکید کرد: ضروری است قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با جدیت پیگیری و اجرا شود. این خبر می‌افزاید؛ رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش نیرو‌ها را ارائه داد.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تسنیم: قالیباف تا دقایقی دیگر در انتخابات ثبت‌نام می‌کند/ مخبر و بذرپاش هم در راه وزارت...