ورزش با تأثیر بر عضلات عملکرد مغز را تحریک می کند


ورزش با تأثیر بر عضلات عملکرد مغز را تحریک می کند

یک مطالعه جدید نشان داد که ورزش با تحریک مولکول های دخیل در عملکرد شناختی برای آزاد شدن توسط عضلات، در سلامت مغز نقش دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)این مطالعه نشان می‌دهد وقتی اعصابی که ماهیچه‌ها را تحریک می‌کنند، فعال می‌شوند، با ترشح مولکول‌های زیست فعال و نانوذراتی که عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند، سیگنال‌هایی را نیز به مغز ارسال می‌کنند.

«هیونجون کنگ»، نویسنده این مطالعه در گروه مهندسی شیمی و بیومولکولی در دانشگاه ایلینوی، می‌گوید: «یافته‌ها اهمیت حفظ سلامت اسکلتی عضلانی را، نه تنها برای سلامت قلب و عروق یا تحرک، بلکه برای مقابله با دژنراسیون عصبی مغز نشان می‌دهد.»

او توضیح داد: «حفظ عصب برای عضلات برای تولید فاکتورهای بیولوژیکی مفید برای مغز بسیار مهم است. با انقباضات منظم ماهیچه‌ها، ماهیچه‌ها نه تنها این عوامل مفید را ترشح می‌کنند، بلکه به حفظ عصب لازم برای اعصاب برای ادامه سیگنال‌دهی عضلات کمک می‌کنند. این سیگنال دهی برای تنظیم انتشار عوامل نوروتروفیک در مغز ضروری است.»

این مطالعه شامل تحریک عضلات با گلوتامات بود تا ببیند عملکرد عصبی چگونه پاسخ می‌دهد. محققان از مدل‌هایی از بافت عضلانی استفاده کردند، یکی عصب‌بندی‌شده و دیگری غیرعصبی، و کشف کردند که بافت عصب‌شده سیگنال‌های بیشتری به مغز ارسال می‌کند.

از آنجایی که برخی از عملکرد نورون‌ها در ماهیچه‌ها می‌تواند با افزایش سن یا آسیب کاهش یابد، محققان علاقه مند به کشف این موضوع بودند که چگونه این از دست دادن بر سلامت مغز تأثیر می‌گذارد.

کنگ گفت که مطالعات قبلی در مورد ورزش و سلامت مغز ارتباط مستقیمی بین اندازه هیپوکامپ و فعالیت بدنی منظم پیدا کرده است. اما برای این مطالعه جدید، محققان سیستم عصبی و عملکردهای اسکلتی عضلانی را برای دستیابی به درک بیشتر از تعاملات مغز و بدن مورد بررسی قرار دادند.

کنگ می‌گوید: «ورزش منظم می‌تواند عملکرد شناختی را در بزرگسالان تقویت کند. در این مطالعات، از شرکت کنندگان خواسته شد تا ورزش منظم انجام دهند و تغییرات در اندازه هیپوکامپ آنها تحت نظر قرار گرفت.»

یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که تمرینات هوازی را به طور منظم انجام می‌دهند، هیپوکامپ بزرگ‌تری دارند و عملکرد بهتری در تست‌های حافظه مکان یابی نشان دادند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد