مقام سعودی: بدون حل مسئله فلسطین، عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کار نیست


مقام سعودی: بدون حل مسئله فلسطین، عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کار نیست

یک مقام سعودی به رسانه‌های اسرائیلی گفت چنانچه عربستان بدون حل مسئله فلسطین روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کند به عنوان یک خائن شناخته خواهد شد.

مقام سعودی: بدون حل مسئله فلسطین، عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کار نیست

به گزارش راهبرد معاصر، تلویزیون اسرائیل «کان»، امروز (سه‌شنبه)، به نقل از یک مقام در خاندان سلطنتی عربستان گزارش داد که ریاض بدون شکل‌گیری کشور فلسطین، نمی‌تواند عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را پیش ببرد.


براساس گزارش شبکه اسرائیلی «آی24» به نقل از کان، این مقام سعودی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، در این باره گفت: «بدون یک چشم‌انداز سیاسی برای کشور فلسطین، عربستان سعودی نمی‌تواند فرایند واقعی عادی‌سازی روابط با اسرائیل را پیش ببرد.»

او در ادامه اضافه کرد: «این نیاز [کشورهای] عربی و اسلامی است و چنانچه عربستان سعودی از آن شانه خالی کند، به عنوان یک خائن به تصویر کشیده خواهد شد. اکنون توپ در زمین نتانیاهو است.»


دولت آمریکا در تلاش است پیش از برگزاری انتخابات در این کشور توافق عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را منعقد کند.اما عربستان سعودی همواره اعلام کرده است که این مسئله منوط به تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

در سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بارها اعلام کرده است که اجازه شکل‌گیری کشور فلسطین را نخواهد داد، چراکه شکل‌گیری چنین کشوری برای اسرائیل یک تهدید خواهد بود./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای شکایت شهید رئیسی از برخی رسانه ها از زبان رهبرانقلاب