در هنگام پرواز هوا صاف بود و پدیده جوی خاصی نداشتیم / بعد از نیم ساعت، در مجاورت معدن یک لکه ابر در دره مشاهده شد که خلبان بالگرد حامل رئیسی اعلام کرد که ارتفاع بگیرند تا به بالای ابر‌ها برسند / وقتی بالای ابر‌ها آمدیم، بعد از 30 ثانیه متوجه شدیم هلیکوپتر


در هنگام پرواز هوا صاف بود و پدیده جوی خاصی نداشتیم / بعد از نیم ساعت، در مجاورت معدن یک لکه ابر در دره مشاهده شد که خلبان بالگرد حامل رئیسی اعلام کرد که ارتفاع بگیرند تا به بالای ابر‌ها برسند / وقتی بالای ابر‌ها آمدیم، بعد از 30 ثانیه متوجه شدیم هلیکوپتر

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور را تشریح کرد. به گزارش «انتخاب»؛ بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است: در هنگام پرواز هوا صاف بود و پدیده جوی خاصی نداشتیم. بعد از نیم ساعت، در مجاورت معدن یک لکه ابر در...

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور را تشریح کرد.
به گزارش «انتخاب»؛ بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است:
در هنگام پرواز هوا صاف بود و پدیده جوی خاصی نداشتیم.
بعد از نیم ساعت، در مجاورت معدن یک لکه ابر در دره مشاهده می‌شد .
ارتفاع پرواز مواجه با این ابرها شد.
خلبان بالگرد حامل رئیس جمهور اعلام می‌کند که ارتفاع بگیرند تا به بالای ابرها برسند.
هلیکوپتر وسط حامل رئیس جمهور بود.
وقتی بالای ابرها آمدیم، بعد از ۳۰ ثانیه متوجه شدیم هلیکوپتر حامل رئیس جمهور نیست.
خلبان دور زد و گفت احتمال می‌دهیم خلبان رئیس جمهور فرود اضطراری کرده باشد.
ارتباط رادیویی با هلیکوپتر حامل رئیس جمهور قطع شد.
چند دور روی منطقه زدیم و خبری نگرفتیم، ناچارا در محوطه معدن فرود آمدیم.
بنده، علی‌اکبر محرابیان و دکتر بذر پاش در هلیکوپتر بعدی بودیم که هرچه تلاش کردیم پاسخی دریافت نکردیم.
کادر پرواز ما اعلام کردند که تماسی با تلفن همراه خلبان کاپیتان مصطفوی برقرار کرده‌اند اما به جای کاپیتان مصطفوی آقای آیت الله آل هاشم پاسخ دادند و اعلام کردند که حال من خوب نیست و ما به دره افتاده‌ایم.
ایشان اطلاعات خاصی بیان نکردند، بنده نیز با همان شماره تلفن تماس گرفتم ایشان اعلام کردند ایشان حالشان خوب نبود اعلام کردند که نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است.
از آقای آل هاشم پرسیدم کجایید؟ گفت نمی دانم گفتم آدرس یا مشخصه ای دارید تا سراغ شما بیاییم؟ گفت لابلای درختان هستم پرسیدم بقیه همراهان حالشان خوب است؟ آنها را می بینید؟ گفت من هیچ کس را نمی بینم و تنها هستم و متوجه نشده ام چه شده است کسی هم اطراف من نیست.
ایشان مشخصه جنگل و درختان را داد؛ بلافاصله برای ما مشخص شده که بالگرد رئیس جمهور دچار سانحه شده و آنجا مأموریت خودمان این تعریف کردیم که سریعا به محل سانحه برسانیم و اگر نیاز به امداد و نجات باشد، کار امداد و نجات را انجام دهیم؛ آنجا امکانات خوبی در معدن مس بود و خودروها و آمبولانس مناسب وجود داشت؛ کادر پزشکی را همراه خودمان کردیم و به سمت منطقه ای که برآورد می کردیم این سانحه رخ داده، رفتیم.
من ۳ یا ۴ بار با آقای آل هاشم صحبت کردم همکاران دیگرمان هم مکررا با ایشان در تماس بودند تا ۳ یا ۴ ساعت بعد از سانحه، آقای آل هاشم جواب تماس ها را می داد اما جواب دادن هایی که نشان می داد رمقی نداشتنند و فقط بیانگر حیات ایشان بود.
بعدا فهمیدیم که سایر سرنشینان بالگرد در دم جان باخته اند؛ اوضاع و شرایط پیکرها حکایت داشت که بلافاصله بعد از سانحه شهید شده اند.
لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ از وحید حقانیان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی