چگونه فرهنگیان فیش حقوقی دریافت کنند؟


چگونه فرهنگیان فیش حقوقی دریافت کنند؟

فرهنگیان چطور می‌توانند فیش حقوقی خود را دریافت کنند؟ در این مطلب نحوه‌ی دریافت فیش حقوقی فرهنگیان به‌طور کامل توضیح داده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با گسترش خدمات آنلاین وزارت آموزش و پرورش، حالا فرهنگیان می‌توانند در مواقع لازم فیش حقوقی خود را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری به وزارتخانه یا اداره آموزش و پرورش منطقه‌ی خود دریافت کنند.

دریافت فیش حقوقی ماهانه تا چند سال قبل فقط به‌صورت حضوری ممکن بود، پیش از این هم سامانه‌ای برای دریافت آنلاین آن راه‌اندازی شده بود؛ اما در حال حاضر آن سامانه هم تغییر کرده و به‌جای آن، دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش ممکن شده است.

معرفی سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یکی از سامانه‌هایی به‌حساب می‌آید که وزارت آموزش و پرورش برای ارائه آنلاین بسیاری از خدماتش راه‌اندازی کرده است و از طریق آن به طیف گسترده‌ای از افراد، که به هر نحوی با این وزارتخانه سر و کار دارند، خدمات می‌دهد.

بنابراین، دانش‌آموزان، والدین دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان می‌توانند برای انجام امور مختلف به این سامانه به نشانی my.medu.ir مراجعه و خدمت مورد نظر خود را به‌صورت اینترنتی دریافت کنند. برای آشنایی کامل با سامانه‌ی آموزش و پرورش مطلب زیر را بخوانید:

خدمات الکترونیک سامانه آموزش و پرورش برای فرهنگیان

فرهنگیان، که کارکنان وزارت آموزش و پرورش هستند، یکی از گروه‌هایی محسوب می‌شوند که پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک آموزش و پروش به آن‌ها خدمات آنلاینی را ارائه می‌کند. در سامانه‌ی my.medu خدماتی مانند خلاصه‌ی سوابق کاری فرهنگیان، رتبه‌بندی معلمان، ارزشیابی معلمان، درخواست صدور کارت پرسنلی، گواهی کسر از حقوق، نقل و انتقالات فرهنگیان، دریافت حکم کارگزینی و دریافت فیش حقوقی ارائه می‌شود.

با توجه به موضوع مقاله‌ی حاضر، در این مطلب به‌صورت ویژه به خدمت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان پرداخته خواهد شد. در ادامه، هم نحوه‌ی ورود به این سامانه و هم همه‌ی مراحلی که برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان لازم است طی شود، توضیح داده خواهد شد.

هرچند دریافت فیش حقوقی فرهنگیان به روش اینترنتی و غیرحضوری ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود، اگر آن‌ها مایل به دریافت فیش حقوقی به روش حضوری باشند، می‌توانند با مراجعه به اداره‌ی آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه‌ی خود برای دریافت فیش حقوقی اقدام کنند.

نحوه ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

پیش از اینکه امکان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق سامانه my.medu.ir فراهم شود، این افراد باید از طریق سامانه‌ی fish.medu.ir فیش حقوق دریافتی خود را به‌صورت غیرحضوری دریافت می‌کردند؛ حالا اما با استفاده از پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش، سامانه‌ی دریافت فیش حقوقی فرهنگیان تغییر کرده و نحوه‌ی ورود به این سامانه برای دریافت فیش و سایر خدمات متفاوت با سامانه‌ی قبلی است.

فرهنگیانی که قصد دریافت فیش حقوقی خود را دارند باید نشانی پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک آموزش و پروش یعنی www.my.medu.ir را در مرورگر خود وارد و جست‌وجو کنند. پس از رسیدن به صفحه‌ی ورود به سامانه لازم است ابتدا نقش خود را با انتخاب گزینه‌ی «فرهنگی» وارد کنند.

در کادر بعدی لازم است کد ملی فرد و در کادر زیرین آن گذرواژه نوشته شود. در ادامه و پس از وارد کردن کد امنیتی نمایش‌داده‌شده در کادر مربوطه کافی است روی گزینه‌ی «ورود» کلیک شود تا کاربر بتواند وارد سامانه و حساب کاربری خود شود.

چنانچه فرهنگیان پس از وارد کردن اطلاعات خود در سامانه‌ی پنجره‌ی واحد خدمت آموزش و پرورش با پیغام خطا مواجه شدند و با وجود صحت اطلاعات نتوانستند وارد سامانه شوند، لازم است با کارشناس هوشمندسازی اداره‌ی فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه‌ی خود تماس بگیرند و برای رفع مشکل این موضوع را به او اطلاع دهند.

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

حالا که با نحوه ورود به این سامانه آشنا شدید، لازم است با چگونگی در یافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق پنجره‌ب واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش نیز آشنا شوید.

فرهنگیان پس از ورود به سامانه‌ی my.medu انواع خدماتی را که این سامانه به‌صورت آنلاین به آن‌ها ارائه می‌کند، مشاهده می‌کنند. خلاصه‌ی سوابق کاری فرهنگیان، رتبه‌بندی و ارزشیابی معلمان، درخواست صدور کارت پرسنلی، گواهی کسر از حقوق، نقل و انتقالات فرهنگیان و دریافت حکم کارگزینی؛ همگی جزو خدمات این سامانه هستند که فرهنگیان با انتخاب هر یک از آن‌ها می‌توانند از خدمات ارائه‌شده استفاده کنند.

دریافت فیش حقوقی هم یکی از گزینه‌هایی محسوب می‌شود که در میان خدمات مختلف این سامانه به فرهنگیان ارائه و نمایش داده شده است. فرهنگیان و معلمان باید روی گزینه‌ی دریافت فیش حقوقی کلیک کنند تا به صفحه‌ی بعد هدایت شوند و بتوانند فیش حقوقی ماهانه‌ی خود را مشاهده و دریافت کنند.

منبع : زومیت
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معاون صندوق بازنشستگی: واریز «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری