بازنگری مدل طراحی و فعالیت زنجیره‌ها در شهرک‌های صنعتی


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، ضمن تاکید بر ضرورت بازسازی و نوسازی صنایع و تامین مالی زنجیره ای، گفت: باید مدل طراحی و فعالیت زنجیره‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با توجه به شرایط روز بازبینی شود.

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی در گردهمایی معاونان صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با بیان اینکه حوزه صنایع کوچک حوزه بسیار مهمی است که نوک پیکان سازمان و محور فعالیت‌های آن می‌باشد، افزود: باید نیازهای واحدهای تولیدی با محور صنایع کوچک، تامین شود.

وی، اضافه کرد: باید مدل طراحی و فعالیت زنجیره‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با توجه به شرایط روز بازبینی شود، صنوف تولیدی امروز در شهرک‌ها با طراحی جدید مستقر شده‌اند.

مقیمی، با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین ذینفعان ما هستند، تصریح کرد: باید همواره مدیران عامل و معاونین شرکت‌های استانی برای رضایتمندی و حل مشکلاتشان تلاش نمایند.

وی، بیان کرد: نیازسنجی واحدهای تولیدی ضرورت دارد و با توجه به این نیازسنجی باید برای ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌ها انجام شود.

معاون وزیر صمت همچنین خاطرنشان کرد: شرکت‌های استانی باید با تشکل‌های بخش خصوصی ارتباط مستمر، تنگاتنگ و تعاملی داشته باشند.

مقیمی در ادامه، تامین منابع مالی، اصلاح آیین نامه و مقررات در جهت تسهیلگری برای واحدهای تولیدی و تأمین مواد اولیه را از انتظارات مهم واحدهای تولیدی دانست و اظهار کرد: باید ارائه خدمات واحدهای تولیدی از دید خود آنها انجام شود.

وی، خواستار بهره گیری از نخبگان در حوزه صنایع کوچک شد و با اشاره به شعار سال گفت: مشارکت امر بسیار مهمی است و برای آن باید مدل تعریف کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تاکید کرد: شرکت‌های استانی از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خود باید در راستای توسعه اقتصادی استان استفاده کنند.

مقیمی با اشاره به اینکه طرح‌ها باید پیش از اجرا مورد مطالعات دقیق و کاربردی قرار بگیرند، اضافه کرد: اقدامات و خدمات ارائه شده به صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی باید از طریق روابط عمومی و رسانه‌ها به خوبی منعکس شود تا مردم و مخاطبین شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان از آنها آگاهی کامل به دست بیاورند. آینده صنعت جهان و ایران به سمت صنایع کوچک پیش می‌رود.

وی، با اشاره به اهمیت نوسازی، بهسازی و بهره‌وری صنایع، تصریح کرد: باید این کار حتماً در اولویت پیگیری و اجرای شرکت‌های استانی قرار بگیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: احیای واحدهای صنعتی از کارهای مهم در کشور و از مسائل بسیار مورد تاکید رهبری و دولت است و شرکت‌های استانی باید با جدیت آن را دنبال کنند.

مقیمی، با بیان اینکه در انجام ماموریت‌ها و وظایف محوله نوآوری و کارهای ابتکاری داشته باشید، افزود: تورهای صنعتی هدفمند برگزار شود. تامین مالی زنجیره‌ای باید جدی‌تر در دستور کار قرار بگیرد و صندوق حمایت از صنایع کوچک نیز برای اجرایی شدن این موضوع باید، از همه ابزارهای خود بهره گیرد.

وی، اظهار کرد: شرکت‌های استانی باید واحدهای صادراتی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت می‌نمایند را به صورت مستمر رصد نمایند تا با رفع مشکلات آن‌ها میزان صادرات این واحدها افزایش یابد.

مقیمی، خواستار استفاده از ظرفیت ستادهای تسهیل برای حل مشکلات شد و ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، یک سازمان توسعه ای است و کارهای توسعه ای انجام می‌دهد، مدیران نیز می بایست اقداماتی در جهت توسعه انجام دهند و مبتکر باشند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یکطرفه شد​