برنامه‌های کاهش مصرف برق مشترکان در استان تهران اعلام شد


مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از تدوین برنامه‌های کاهش مصرف برق برای مشترکان بخش‌های مختلف تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت نیرو، یحیی بخشعلی زاده قیاسی اظهار داشت: در ماه‌های تیر و مرداد مشترکان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران باید روزانه در مجموع به مقدار ۵۰۳ مگاوات و در ماه‌های خرداد و شهریور نیز به میزان ۳۶۵ مگاوات مصرف خود را کاهش دهند.

وی این میزان را برای بخش صنعتی ۲۴۸ مگاوات در تیر و مرداد و ۱۷۲ مگاوات در خرداد و شهریور، برای بخش کشاورزی ۷۷ مگاوات از ابتدای خرداد تا انتهای شهریورماه، و برای سایر مصارف و تعرفه تجاری نیز ۶۲ مگاوات در تیر و مرداد و ۴۶ مگاوات در خرداد و شهریور اعلام کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: به‌طورکلی به علت تغییر فرهنگ مصرف و استفاده از کولرهای گازی پیک‌بار شبکه سراسری در ایام گرم سال ۳۱۰۰۰ مگاوات افزایش‌یافته است و برای کنترل بار شبکه سراسری و جلوگیری از خاموشی‌های بی‌برنامه نا گریز به سهمیه‌بندی هستیم.

قیاسی با اشاره به‌پیش بینی برنامه‌ها و راهکارهای انگیزشی و تشویقی مختلف جهت مشارکت مشترکان بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی، عمومی - اداری و تجاری و مشترکان دارای مولدهای خود تأمین در طرح‌های پیک سایی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه در بخش صنایع و کشاورزی تلاش کرده‌ایم پیش از آغاز دوره اوج مصرف برق با عقد تفاهم‌نامه مساعدت مشترکان را برای مدیریت بار جلب کنیم و جا دارد که از همه همکارانم در مناطق 22گانه به جهت فعالیت‌های گسترده در راستای اطلاع‌رسانی لازم به مشترکان تسریع در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و ثبت آنها در سامانه سمپ کشوری قدردانی کنم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در ادامه با اشاره به همکاری اپراتور همراه اول به‌عنوان اپراتور هوشمند انرژی در کنار شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵۰۰ مگاوات (کل کشور) در بخش خانگی و تجاری از طریق اپراتور هوشمند انرژی (همراه اول) کاهش پیک انجام شود و هدف اصلی از این پروژه کاهش مصرف انرژی از طریق فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکان بخش خانگی و تجاری است.

قیاسی یکی از ابزارهای مهم در کنترل و مدیریت بار شبکه، را بهره‌گیری از لوازم اندازه‌گیری هوشمند (رویت پذیر و کنترل پذیر) دانست و افزود: از طریق کنتورهای هوشمند امکان بررسی بار لحظه‌ای مشترکان برای همکاران فراهم شده و با پایش این اطلاعات، وضعیت مشترکان همکار و غیر همکار نیز به‌صورت دقیق مشخص می‌شود.

به‌منظور کاهش بار شبکه سراسری در دوره اوج مصرف برق، سهمیه‌هایی برای هر یک از بخش‌های مصرف باتوجه‌به فراوانی و میزان مصارف هر یک از آنها تعیین و از سوی شرکت توانیر به هر یک از شرکت‌های توزیع نیروی برق ابلاغ شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برای اولین بار منتشر شد؛ تصاویری دیده نشده از مراسم‌ تدفین امام خمینی(ره)+ویدئو