تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا موجب افزایش قیمت سری گلکسی S25 خواهد شد


تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا موجب افزایش قیمت سری گلکسی S25 خواهد شدتوسط امیرکیوان گوهری / خرداد ۱, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه بر اساس پیش‌بینی‌ها سری گلکسی S25 سامسونگ با پیشرفت‌هایی...

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا موجب افزایش قیمت سری گلکسی S25 خواهد شد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه

بر اساس پیش‌بینی‌ها سری گلکسی S25 سامسونگ با پیشرفت‌هایی در چندین بخش عرضه خواهد شد. پرچمداران آینده سری گلکسی S احتمالا در اوایل سال آینده روانه بازار خواهند شد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 یکی از پیشرفت‌های کلیدی برای خانواده گلکسی S25 به‌شمار می‌رود. این نیمه‌هادی اگرچه دارای عملکردی بسیار سریع است؛ اما در عین‌حال می‌تواند پیامدهایی منفی را برای گوشی به‌همراه داشته باشد.

یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station مدعی شده که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 با شماره مدل SM8750 قیمت گوشی‌های هوشمند را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد. این پدیده از آنجا ناشی می‌شود که تراشه جدید در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی خود از جمله اسنپدراگون 8 نسل 3 بسیار گران‌تر خواهد بود.

در حال حاضر نمایشگر و تراشه گران‌قیمت‌ترین قطعات یک گوشی هوشمند به‌شمار می‌روند و افزایش قیمت تراشه می‌تواند هضم آن‌را برای برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دشوارتر نماید.

بنابراین در چنین شرایطی، شرکت‌های سازنده سه راهکار مختلف را پیش روی خود خواهند داشت: نخستین راهکار این است که قیمت گوشی‌های هوشمند را افزایش داده و بار ناشی از رشد هزینه‌ها را به مصرف‌کنندگان منتقل کرد. راهکار دوم، استفاده از یک تراشه ارزان‌قیمت‌تر نظیر اسنپدراگون 8s نسل 3 یا تراشه پرچمدار سال گذشته است. کاهش هزینه‌های تولید با استفاده از قطعات ارزان‌تر نظیر نمایشگر، دوربین و باتری نیز سومین راهکار پیش رو محسوب می‌شود.

با این‌حال افزایش قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا تا حدی زیاد خواهد بود که حتی کاهش قیمت سایر قطعات نیز هزینه سربار ناشی از به‌کارگیری این نیمه‌هادی را جبران نخواهد کرد.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که دلیل افزایش چشمگیر قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 چیست؟ این افزایش قیمت احتمالا از به‌کارگیری هسته‌های سفارشی جدید کوالکام موسوم به Oryon ناشی می‌شود. عملکرد پردازشی این هسته‌ها می‌تواند با تراشه‌های سری A و M اپل که در دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک به‌کار گرفته می‌شوند؛ رقابت نماید. بنابراین عملکرد تراشه در مقایسه با مدل‌های اسنپدراگون پیشین به میزان قابل‌توجهی بهبود خواهد یافت.

بعلاوه این تراشه با استفاده از دومین نسل فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC موسوم به N3E تولید خواهد شد. این فرآیند برای تولید تراشه جدید M4 اپل و همچنین چیپست آینده A18 Pro مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نخستین بار نیست که تراشه جدید کوالکام موجب افزایش قابل توجه قیمت گوشی‌های هوشمند از سوی برندهای مختلف می‌شود. در سال 2020 تراشه اسنپدراگون 865 شیائومی را وادار کرد تا قیمت گوشی Mi 10 خود را در مقایسه با مدل نسل قبلی آن یعنی Mi 9 تقریبا 140 دلار افزایش دهد.

با این‌حال سامسونگ به لطف زنجیره تامین بزرگ و قدرتمند خود احتمالا می‌تواند افزایش قیمت تراشه آینده را خنثی نموده و قیمت سری گلکسی S25 را در مقایسه با خانواده گلکسی S24 افزایش ندهد. در صورت انجام این‌کار از سوی برند کره‌ای، سایر مشخصات گوشی‌ها مانند دوربین و نمایشگر احتمالا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه نخواهند کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (11 تیر) + جدول