جزئیات ناگفته از لحظات پایانی سقوط بالگرد رئیس جمهور +فیلم


جزئیات ناگفته از لحظات پایانی سقوط بالگرد رئیس جمهور +فیلم

اقتصادنیوز: غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره آخرین لحظات وقوع سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراهش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصاد نیوز، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبر سیما با اشاره سانحه بالگرد رئیس جمهور و همراهانش، با تاکید بر اینکه در ابتدای پرواز هوا صاف بود و پدیده جوی خاصی وجود نداشته است، توضیح داد: «بعد از گذشت نیم ساعت از پرواز در مجاورت معدن سنگون یک لکه ابری دیده شد که مانند سفره ای بود که در آسمان پهن شده باشد. از نظر ارتفاع پروازی مجبور شدیم که با این ابرها مواجه شویم. کاپیتان مصطفوی که کاپیتان حامل بالگرد رئیس جمهور بودند،‌ اعلام کرد: به دلیل شرایط جوی بهتر است ارتفاع بگیریم و از بالای ابرها به مسیر ادامه بدهیم.»

او در این باره بیان کرد: «از آنجایی که در این سفر سه بالگرد عازم تبریز بودند، بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه در وسط قرار داشتند و گذشتن از ابرها بدون لرزش و مشکل خاصی اتفاق افتاد و به راحتی از ابرها عبور کردیم و به مسیر ادامه دادیم. شرایط به گونه ای بود که امکان دیدن خط الراس قله ها به راحتی امکان پذیر بود. اما چیزی حدود 30 ثانیه بعد از ارتفاع گرفتن و عبور از لایه سنگین ابر، متوجه شدیم که بالگرد حامل رئیس جمهور نیست. خلبان شروع به دور زدن و چرخیدن نمود و اعلام کرد یکی از بالگردها قابل رویت نیست و ممکن است فرود اضطراری کرده باشد ، اما تلاش های وی برای برقراری ارتباط رادیویی موثر واقع نشد و نتوانست هیچ گونه پیامی دریافت نماید.»

به گفته اسماعیلی «آخرین ارتباط رادیویی حدود یک دقیقه و سی ثانیه قبل از آخرین رویت برقرار شده بود که در آن کاپیتان پرواز حامل رئیس جمهور دستور ارتفاع گرفتن برای عبور از ابرها را داده بود.»

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین بیان کرد: «از آنجاییکه به دلیل شرایط جوی امکان فرود آمدن در همان مکان وجود نداشت، دو بالگرد پس از چند بار چرخیدن مجبور به فرود اضطراری در نزدیکی معدن سنگون شدند تا بتوانیم ماجرا را پیگیری نماییم.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس متفاوتی که روز گذشته از احمدی نژاد منتشر شد/ تصویر