رکب فرانسه به نتانیاهو / پاریس از بازداشت «بی بی» حمایت کرد


رکب فرانسه به نتانیاهو / پاریس از بازداشت «بی بی» حمایت کرد

اقتصاد نیوز : وزیر خارجه فرانسه از تصمیم دادگاه لاهه برای صدور قرار بازداشت برای نخست‌وزیر ومقام‌های ارشد اسرائیل به ارتکاب جنایات جنگی در غزه استقبال کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه فرانسه استفان سژورنی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که پاریس از درخواست دادستان کل دادگاه لاهه برای صدور قرار بازداشت برای بنیامین نتانیاهو به خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد «ما از دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) و استقلال و مبارزه با مصونیت در هر شرایطی حمایت می‌کنیم».در هفته‌های اخیر بارها گزارش‌هایی درباره احتمال صدور قرار بازداشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با جنگ غزه منتشر شد.

این خبرها با واکنش منفی آمریکا را در پی داشت و گروهی از اعضای مجلس سنای آمریکا در دیدار با مقام‌های ارشد دیوان بین‌المللی کیفری نگرانی خودشان را درباره احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های اسرائیل ابراز کنند.طبق گفته مجری شبکه «سی ان ان» کریستین امانپور، دیوان کیفری بین‌المللی همچنین در تلاش است برای یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل هم قرار بازداشت صادر کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم دل نشین از کوهستان زیبای سارال _کردستان