سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی بزرگ‌ترین برند تلویزیون جهان شد


سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی بزرگ‌ترین برند تلویزیون جهان شد

سامسونگ اعلام کرده است که برای 19 سال متوالی بزرگترین برند تلویزیون جهان بوده است. این یک دستاورد بزرگ است و نشان می‌دهد که سامسونگ با وجود رقبای سرسختی مثل LG و Sony و چندین رقیب از چین (مانند Hisense و TCL) چقدر بر بازار تلویزیون مسلط است.

به گزارش تجارت‌نیوز، و با توجه به داده‌های شرکت تحقیقات بازار Omdia، سهم درآمد سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون در سه‌ماهه اول سال 2024، حدود 29.3 درصد بود. بنابراین کره‌ای‌ها فاصله بیش از 10 درصدی خود را با نزدیک‌ترین رقبا حفظ کردند. سامسونگ نسبت به سه‌ماهه چهارم 2023، سهم حجمی خود را 1 درصد بهبود بخشید و حالا سهم حجمی آن در بازار جهانی تلویزیون 18.7 درصد است.

در اوایل سال جاری، سامسونگ سال 2024 را عصر تلویزیون‌های هوش مصنوعی اعلام کرد. این شرکت از تلویزیون‌های QLED ،Neo QLED و OLED جدید خود در نمایشگاه CES 2024 پرده برداشت و این تلویزیون‌ها اکنون در چندین بازار در سراسر جهان به فروش می‌رسند. تلویزیون‌های Neo QLED و OLED نقدهای بسیار خوبی در سراسر جهان دریافت کرده‌اند و این شرکت هر سال تلویزیون‌های پرچمدار بیشتری به فروش می‌رساند.

این شرکت مستقر در کره جنوبی، حدود 52.3 درصد از سهم بازار را در بخش تلویزیون‌های پرچمدار (با قیمت بیش از 2500 دلار) در اختیار دارد. در بازار تلویزیون‌های همه‌منظوره (بالای 1500 دلار)، سهم سامسونگ از بازار 55.2 درصد است. در بازار تلویزیون‌های بزرگ، سهم بازار این شرکت به 29.6 درصد رسیده است که آن را در رتبه اول این دسته قرار می‌دهد. در بازار تلویزیون‌های 80 اینچی یا بزرگ‌تر، سهم بازار غول کره‌ای به 34.4 درصد رسیده است.

سامسونگ اولین تلویزیون QD-OLED خود را در سال 2022 عرضه کرد. از آن زمان تاکنون، این شرکت بیش از 1.6 میلیون تلویزیون OLED به فروش رسانده است که بیش از 27 درصد از کل فروش تلویزیون‌های OLED در سطح جهان را شامل می‌شود.

منبع : دیجیاتو
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یکطرفه شد​