مهاجری: فضای همدلی بعد از شهادت رئیس‌جمهور را قدر بدانیم


مهاجری: فضای همدلی بعد از شهادت رئیس‌جمهور را قدر بدانیم

محمد مهاجری گفت: مرحوم رئیسی در زمان حیات سیاسی خود در دوره ریاست جمهوری با انتقاد‌های فراوانی روبرو بود که هرچند در مقایسه با برخی روسای جمهور پیش از او بسیار کمتر بود، اما نکات مثبتی نیز در زندگی او یافت می‌شود که نباید و نمی‌توان از آن عبور کرد.

محمد مهاجری در کانال تلگرامی خود نوشت: سانحه سقوط هلیکوپتر مرحوم آقای رئیسی، که منجر به شهادت او وهمراهان شد، موجی از همدلی را ایجاد کرد که پیام‌های تسلیت چهره‌های متعددی که حتی در زمره منتقدان او هستند، نشان از این همدلی دارد. در چنین فضایی، صداوسیما نیز همت کرد و پیام‌های تسلیت را به نحوی شایسته پوشش داد.

این اخلاق اسلامی-ایرانی که در بروز اتفاقات تلخ، افراد را با وجود دلخوری‌ها و گلایه‌ها دور هم جمع می‌کند، می‌تواند در بازار سیاست نیز، سرمشق قرار گیرد هرچند که برخی کینه توزان از این رفتار عصبانی باشند. در همین یکی دو روز هم شاهد واکنش‌هایی بودیم که بدنبال تسویه حساب‌های سیاسی بودند.

مرحوم رئیسی در زمان حیات سیاسی خود در دوره ریاست جمهوری با انتقاد‌های فراوانی روبرو بود که هرچند در مقایسه با برخی روسای جمهور پیش از او بسیار کمتر بود، اما نکات مثبتی نیز در زندگی او یافت می‌شود که نباید و نمی‌توان از آن عبور کرد. پرکاری، ساده زیستی، ارتباط صمیمی با شهروندان، اخلاص و... از ویژگی‌های مثبتی بود که در او یافت می‌شد و باید آن‌ها را ستود.

امروز ابراهیم رئیسی در میان ما نیست و از باب "اذکروا موتاکم بالخیر" باید خوبی‌های او را یاد کرد؛ و البته انتقاد‌هایی که به عملکرد او بود و هست باید با قصد اصلاح امور در جای خود مطرح شود.

با تسلیت شهادت مرحوم آقای رئیسی، بخصوص به همسر و فرزندان ایشان، برای آن شهید عزیز غفران الهی و برای بازماندگان، صبر و اجر آرزو دارم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

علت غیبت روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد