نماینده چین در سازمان ملل: اسرائیل باید حمله به رفح را متوقف کند


نماینده چین در سازمان ملل: اسرائیل باید حمله به رفح را متوقف کند

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید فورا حمله نظامی به شهر رفح در جنوب نوار غزه را متوقف کند.

نماینده چین در سازمان ملل: اسرائیل باید حمله به رفح را متوقف کند

به گزارش راهبرد معاصر؛ فو کونگ، نماینده دائم چین در سازمان ملل، با اعلام مخالفت شدید پکن نسبت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح گفت: اسرائیل با وجود مخالفت شدید جامعه بین‌المللی همچنان به حملات گسترده خود به رفح ادامه می‌دهد و بار دیگر صد‌ها هزار نفر از مردم غزه را بی‌خانمان می‌کند.

وی افزود: هیچ چیز نمی‌تواند تداوم یافتن این جنگ را توجیه کند. مجازات دسته جمعی غیرنظامیان به نجات اسرا کمکی نمی‌کند.

این دیپلمات چینی اظهار داشت: اسرائیل باید فورا عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند.

فو افزود که چین از اقدامات شورای امنیت برای اطمینان از اجرای قطعنامه ۲۷۲۸ که خواستار آتش‌بس بشردوستانه است، حمایت می‌کند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل همچنین تصریح کرد که این کشور همچنین امیدوار است که آمریکا به عنوان کشوری که نفوذ بسیاری در اسرائیل دارد، بتواند بی‌طرف بماند و به شکل موثر آتش بس و پایان دادن به خصومت‌ها را تسهیل کند.

وی گفت که فاجعه انسانی کنونی غزه غیرقابل درک است.

فو کونگ افزود اشغال گذرگاه مرزی رفح به شکل جدی مانع دسترسی به کمک‌های بشردوستانه شده است، زیرا تامین کمک‌های بشردوستانه از اردن برای غزه مسدود و کارشکنی شده است و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه و پرسنل سازمان ملل با موانع متعدد و حتی خطرات جانی روبرو هستند و این غیرقابل قبول است.

وی گفت که مسیر‌های زمینی برای تحویل کمک‌های بشردوستانه ضروری هستند و هیچ جایگزینی ندارند، و تاکید کرد که اسرائیل باید به شکل موثر به تعهدات خود مطابق قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی عمل، فورا تمام گذرگاه‌های زمینی را باز و از تامین آذوقه، دارو، سوخت و سایر اقلام ضروری اطمینان حاصل کند.

فو با اشاره به این‌که راه حل دوکشوری تنها راه کارآمد برای مساله فلسطین و اسرائیل است، اظهار داشت: چین از ایجاد کشور مستقل فلسطین و پذیرش سریع آن به عنوان عضو کامل سازمان ملل حمایت می‌کند.

این دیپلمات چینی با بیان اینکه غزه بخشی جدایی ناپذیر فلسطین است، افزود: هرگونه پیشنهاد برای حاکمیت بر غزه پس از جنگ باید به خواست مردم فلسطین و نگرانی‌های مشروع کشور‌های منطقه احترام بگذارد و از مسیر کلی راه حل دوکشوری منحرف نشود.

فو کونگ تاکید کرد: ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت) مصادف با هفتاد و ششمین سالگرد «روز نکبت» است.

«یوم النکبه» یا «روز نکبت» سالروز ایجاد و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی و آباد و اجدادی آنان در سال ۱۹۴۸ است.

وی افزود: نسل‌های متمادی فلسطینی‌ها طی چندین دهه برای حقوق مشروع خود مبارزات سختی کرده اند.

چین به همکاری خستگی ناپذیرانه خود با جامعه بین المللی برای پیشبرد آتش بس فوری در غزه، فرونشاندن فاجعه انسانی و اجرای راه حل دوکشوری ادامه می‌دهد تا «روز نکبت» برای همیشه به تاریخ بپیوندد، فلسطین و اسرائیل بتوانند در کنار یکدیگر در صلح زندگی کنند و خاورمیانه بتواند از صلح و ثبات پایدار لذت ببرد. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هدی زین العابدین ملکه مدلینگ ایران شد ! + عکس های خانم بازیگر سریال در انتهای شب !