پلیس آمریکا اردوگاه حامی فلسطین در دانشگاه میشیگان را منحل کرد


پلیس آمریکا اردوگاه حامی فلسطین در دانشگاه میشیگان را منحل کرد

تارنمای شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (سه‌شنبه) خبر داد که پلیس آمریکا یک اردوگاه حامیان فلسطین را در دانشگاه «میشیگان» منحل کرده است.

پلیس آمریکا اردوگاه حامی فلسطین در دانشگاه میشیگان را منحل کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ ماموران پلیس ایالات متحده با کلاه ایمنی و محافظ صورت قبل از طلوع آفتاب [به وقت محلی]برای پاکسازی مکانی موسوم به «دیاگ» که برای دهه‌ها به عنوان محلی برای اعتراضات دانشگاه میشیگان شناخته می‌شد، اقدام کردند.

طبق این گزارش، ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که «پلیس آمریکا در برخی مواقع از چیزی که به نظر می‌رسد تحریک‌کننده و سوزش‌آور باشد، علیه مردم استفاده می‌کند تا آنها را مجبور به عقب‌نشینی کند.»

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، در این اردوگاه همچنین پوستر‌هایی برای سرزنش کردن سانتا اونو رئیس دانشگاه میشیگان و دیگر مقام‌های این دانشگاه به نمایش گذاشته شد.

این اردوگاه در اواخر آوریل (فروردین/اردیبهشت) و نزدیک به پایان سال تحصیلی دانشجویان برپا شده بود.

پس از جمع‌آوری این اردوگاه، ساختمان‌های مجاور از جمله کتابخانه‌ها بسته شدند و پلیس دانشجویانی را که برای مطالعه در آنجا حضور داشتند، از این مکان دور کرد.

بر اساس این گزارش، معترضان خواستار توقف سرمایه‌گذاری دانشگاه در شرکت‌های مرتبط با [رژیم]اسرائیل شده‌اند. با این حال این دانشگاه تاکید می‌کند که هیچ سرمایه‌گذاری مستقیمی [در شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی]ندارد و کمتر از ۱۵ میلیون دلار به سرمایه‌هایی که ممکن است شامل شرکت‌های اسرائیلی باشد، اختصاص داده است.

دانشجویان و دیگر حامیان فلسطین چادر‌هایی را در دانشگاه‌های سراسر آمریکا برپا کرده‌اند تا به کالج‌ها فشار بیاورند که روابط مالی خود با رژیم اسرائیل را قطع کنند.

در حالی که تنش‌ها بر سر جنگ غزه از پاییز در دانشگاه‌ها بالا بوده است، اما تظاهرات پس از سرکوب پلیس در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) در اردوگاهی در دانشگاه کلمبیا، به سرعت گسترش یافت.

طبق گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، دستگیری‌ها در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از مرز سه هزار نفر فراتر رفته است.

رژیم صهیونیستی طی حدود هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گروسی: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران تا 60 درصد در حال افزایش است