در تامین «لباس»، «پماد» و «پانسمان‌» سوختگی با مشکل مواجه هستیم / افزایش کیفیت درمان به دلیل گرانی‌ها ممکن نیست


در تامین «لباس»، «پماد» و «پانسمان‌» سوختگی با مشکل مواجه هستیم / افزایش کیفیت درمان به دلیل گرانی‌ها ممکن نیست

ایلنا: رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: مشکلی در درمان‌های مرسوم سوختگی نداریم و بیماری به دلیل نبود دارو و تجهیزات فوت نمی‌شود، اما به علت گرانی نمی‌توانیم کیفیت درمان را بالا ببریم. «مصطفی ده‌مرده‌ئی» رئیس بیمارستان سوانح...

ایلنا: رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: مشکلی در درمان‌های مرسوم سوختگی نداریم و بیماری به دلیل نبود دارو و تجهیزات فوت نمی‌شود، اما به علت گرانی نمی‌توانیم کیفیت درمان را بالا ببریم.
«مصطفی ده‌مرده‌ئی» رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ تا ۱۱۲ تخت فعال در بیمارستان داریم، گفت: هزینه اضافه شدن تخت جدید بسیار بالا رفته است و روز به روز افزایش پیدا می‌کند. همچنین حداقل هزینه‌های بیماران ۵۰ درصد و هزینه تجهیزات حداقل ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
او افزود: در حوزه درمان‌های مرسوم مشکلی نداریم. همچنین در مرحله سوختگی حتی در سوختگی حاد مشکلی نداریم، اما مشکلات ما به اقدامات مربوط به کیفیت زندگی افراد سوخته بعد از درمان بر می‌گردد. کیفیت با استفاده از بعضی لوازم بالا می‌رود که به علت گرانی نمی‌توانیم آن را بالا ببریم.
پانسمان‌های نوین و پمادهای ضد سوختگی تحت پوشش بیمه نیستند
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری تصریح کرد: در حوزه درمان‌های نوین، تامین پانسمان‌های نوین، پمادهای ضد سوختگی و لباس سوختگی مشکل کشوری است و در هیچ کدام از بیمارستان‌های کشور اینها تحت پوشش بیمه نیستند. به هر شرکتی پول بدهید، این تجهیزات لازم را می‌تواند وارد کند، اما ما پول نداریم که تهیه کنیم.
او در خصوص تولید این پانسمان های نوین در کشور افزود: ما نمی‌توانیم یک شبه پانسمانی را که یک کشور دیگر ۵۰ سال هست تولید می‌کند را تولید کنیم. اگر الان شروع کنیم، ۳۰ سال طول می‌کشد و اگر بخواهد وارد شود پانسمانی که در گذشته ۱۰۰ هزار تومان بوده است، ۴ میلیون تومان می‌شود.
وی افزود: هزینه ۲۰ تا ۵۰ گرم پمادهای ضد سوختگی اشاره شده، ۲ میلیون تومان برای مصرف سه روز است. کسی نیست که بتواند این هزینه را تامین کند. در صورت استفاده نکردن از آن هم ممکن است، بیمار پوست اضافه آورده و یا محدودیت حرکتی پیدا کنند.
در درمان‌های مرسوم و عادی سوختگی هیچ گونه مشکلی نداریم
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در خصوص چرایی آمار بالا بودن سوختگی در ایران نسبت به استاندادهای جهانی به ایمن نبودن دستگاه‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: سوختگی با رادیات و انفجار گاز به دلیل رعایت نکردن و در بچه‌ها با مایعات داغ سوختن جزو بیشترین آمارهای سوختگی است. شغل‌های کارگاهی که با بنزین و گاز سر و کار دارند نیز بیشترین تلفات سوختگی را دارند.
مشکل ما، مربوط به درمان‌های نوین است
وی افزود: هرکسی که دچار سوختگی می‌شود باید به وسیله یک تیمی حمایت شود. در این تیم باید روانشناس، مددکار، کار درمان‌گر و… باشد، به خاطر شرایط اقتصادی که داریم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما دوست داریم بهترین درمان را داشته باشیم. درمان مرسوم و عادی هیچ گونه مشکلی نداریم و بیماری به دلیل نبود دارو و تجهیزات فوت نمی‌شود. مشکل ما مربوط به درمان‌های نوین است. به طور مثال در تامین پانسمان‌های سوختگی خاص، لباس‌های سوختگی و پمادهای خوب پس از سوختگی با مشکل مواجه هستیم.
لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زارع پور: پروژه فیبر نوری با شتاب در شهرهای مختلف در حال اجراست