همه زنان سعید راد بازیگر قبل و بعد انقلاب ! / زن دومش خواننده است ! + عکس خانوادگی


همه زنان سعید راد بازیگر قبل و بعد انقلاب ! / زن دومش خواننده است ! + عکس خانوادگی

احمدسعید حق پرست راد با نام هنری سعید راد ، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون 4 آبان 1326 در تهران متولد شد و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است. احمد سعید حق‌پرست راد که با نام سعید راد شناخته...

احمدسعید حق پرست راد با نام هنری سعید راد ، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون 4 آبان 1326 در تهران متولد شد و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است. احمد سعید حق‌پرست راد که با نام سعید راد شناخته می‌شود بعد از ممنوع التصویر شدن در سال 60 از ایران خارج شد و بعد از بازگشت به ایران مجددا فعالیت هنری خود را از سر گرفت و در چند فیلم سینمایی حضور پیدا کرد.

نوش آفرین

سعید راد

سعید راد تا کنون دوبار ازدواج کرده و هر دو به طلاق منجر شده است. او از ازدواج اول خود یک دختر به نام نگاه و یک پسر به نام سام دارد. دختر سعید راد دندانپزشک می باشد و پس از سالها از کانادا به ایران مهاجرت کرده است. او دو پسر به نامهای آریا و اَدَم همتی دارد که فوتبالیست هستند و اَدَم عضو تیم جوانان پرسپولیس می باشد و در زمان برانکوو، در رده بزرگسالان هم توانست چند بازی به میدان برود. سام پسر سعید راد نیز در زمینه وکالت فعالیت کرده و ساکن کانادا می باشد.

سعید راد در سال 1354 وقتی 28 ساله بود برای بار دوم با همکار زن خود نوش آفرین که آن زمان جز بازیگران و خواننده های مشهور ایرانی بود ازدواج کرد. نوش آفرین پس از 17 سال زندگی با سعید راد ایران را به قصد هندوستان ترک کرد و از سعید راد جدا شد. نوش آفرین در مصاحبه های تلویزیونی خود علت جدایی اش از سعید راد را سخت گیری و حسادت زیاد وی خواند.

سعید راد

سعید راد و نوه اش آدم همتی

سعید راد بعد از جدایی از همسر اول و دومش در حال حاضر مجرد است.

آقای بازیگر در ایام جوانی جذب بولینگ شده و یکی از افراد ماهر در این رشته ورزشی می باشد و حتی به مقام قهرمانی این رشته هم رسیده است. سعید راد علاوه بر بولینگ به دو، پیاده‌روی و دوچرخه سواری نیز علاقه مند است و هر روز صبح پیش از شروع هر کاری، زمانی را به ورزش اختصاص می دهد.

این هنرمند به تغذیه خود نیز بسیار اهمیت می دهد و در سن بالای خود، همچنان از تناسب اندام و سلامتی بدن برخوردار است.

سعید راد و فرزندانش

تجربه حضور سعید راد در جبهه

سعید راد تقریبا دو ماه در جبهه حضور داشته و در انتقال هموگلوبین و بانک خون مورد نیاز بیمارستان‌ها کمک می کرد.

ورود سعید راد به عرصه بازیگری

سعید راد از سال 1347 به فعالیت در سینما پرداخت. او در سال 1360، پس از سالها دوری در فیلم سینمایی مرز به کارگردانی جمشید حیدری در کنار زنده یاد داوود رشیدی به هنرمندی پرداخت.

سعید راد

سعید راد در سال 1363 در فیلم عقاب‌ها ایفای نقش کرد و به اوج شهرت و افتخار رسید. فیلم عقابها اولین فیلم ایرانی در حوزه جنگ ایران و عراق، ساخته ساموئل خاچیکیان است که به فروش بالایی دست یافت.

سعید راد در فیلم عقابها

این هنرمند پس از فیلم عقابها به خارج از ایران مهاجرت کرده و در سال 1378 به ایران بازگشت و در سال 1382 در فیلم «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش ایفای نقش کرد.

سعید راد پس از بازگشت به ایران در فیلم و سریال های بسیاری همچون در چشم باد، سرزمین کهن، پایان خدمت، چ، گیلدخت و ترور خاموش نقش آفرینی کرده و در سی امین جشنوارهٔ فیلم فجر، برندهٔ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم “گیرنده” شد.

سعید راد در سریال ترور خاموش

ترور خاموش سریالی معمایی پلیسی به کارگردانی احمد معظمی است که در سال 1398 از شبکه یک سیما پخش شد.

این سریال با موضوع واقعی درباره یکی از پرونده های حساس در سال های اخیر است که به معضلات اجتماعی مانند مواد مخدر و حوزه امنیت می پردازد.

سعید راد در ترور خاموش نقش سعید صفایی، مامور امنیتی را ایفا می کند که برای سخنرانی در خصوص مواد مخدر و قاچاق آن عازم امارات متحده عربی شده و هنگام بازگشت توسط تروریست ها کشته می شود.

از دیگر بازیگران سریال ترور خاوش می توان پرویز فلاحی پور، ستاره اسکندری، پریوش نظریه، جلال فاطمی، سامیه لک، رویا میرعلمی، سپیده خداوردی، حسن اسدی، امیرمحمد زند، سمیرا حسینی، نازنین فراهانی و آوا دارویت را نام برد.

سعید راد در فیلم چ

فیلم سینمایی چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1392 است که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب 6 سیمرغ بلورین شد.

این فیلم داستان دو روز از زندگی شهید مصطفی چمران با بازی فریبرز عرب نیا را روایت می کند که در اواخر سال 1358 از طرف دولت موقت مامور می شود تا برای خاتمه دادن به درگیری های داخلی شهر پاوه به آنجا سفر کند.

او در این مسیر باید اصغر وصالی، فرمانده پاسداران و عنایتی، رئیس کردهای شورشی را قانع کند تا دست از شورش بردارند. از سوی دیگر تیمسار فلاحی با بازی سعید راد، فرمانده نیروی زمینی ارتش قصد دارد تا با تشخیص خود، جنگ را مدیریت کند. بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، مریلا زارعی، امیررضا دلاوری و خسرو شهراز، از بازیگران مطرح این فیلم می باشند.

سعید راد در سریال گیلدخت

سریال گیلدخت به کارگردانی مجید اسماعیلی در سال 1401 است که سعید راد با نقشی متفاوت در آن به هنرمندی می پردازد. این سریال که داستان آن در دوران سلطنت مظفرالدین شاه قاجار و اتفاقات پیرامون ترور او می گذرد درباره زندگی جوانی به نام اسماعیل می باشد که دل در گرو مهر دختری به نام گلنار داده است.

سعید راد در گیل دخت

سعید راد در این سریال نقش آشپز نابینایی را در کنار بازیگرانی همچون محمود پاک نیت، رضا اکبرپور، میترا رفیع، فریبا متخصص، شقایق فراهانی، سعید چنگیزیان، ثریا قاسمی، حبیب دهقان نسب و صالح میرزاآقایی ایفا می کند.

سعید راد

سعید راد


همه زنان سعید راد بازیگر قبل و بعد انقلاب ! / زن دومش خواننده است ! + عکس خانوادگی

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چرا کبد چرب در کودکان زیاد شده است؟