خاطره‌ سرپرست حجاج ایرانی از شهدای خدمت


خاطره‌ سرپرست حجاج ایرانی از شهدای خدمت

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در یکی از هتل‌های مدینه که زائران ایرانی در آن اقامت دارند، برگزار شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطراتی را درباره رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه که در سانحه سقوط بالگرد شهید شدند، تعریف کرد.

خاطره‌ سرپرست حجاج ایرانی از شهدای خدمت

به گزارش ایران اکونومیست، «جلسه روحانیون و خادمان فرهنگی حج ۱۴۰۳» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ با قرآئت آیاتی از سوره احزاب توسط «وحید براتی» و مرثیه خوانی «امیر عارفی» از خادمان امام رضا (ع) در هتل «میراژ السلام» مدینه با حضور حدود ۱۰۰ روحانی کاروان، مدیران فرهنگی و معینه با برگزاری مراسم یادبود رییس‌جمهور شهید (آیت‌الله سید ابراهیم رییسی) و هیأت همراهش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با آیت‌الله سیدابراهیم رییسی اظهار کرد: شهید خدمت ویژگی‌های بارز فراوانی داشت که باید ما به عنوان خادم ضیوف‌الرحمن آنها را به عنوان الگو در خود نهادینه کنیم.

او با برشمردن چندین نکته که قابل الگو گرفتن از خادم‌الرضا (ع) گفت: اخلاص ایشان نخستین ویژگی بازرشان بود و از خدمت کردن مخلصانه به مردم و ملت هیچ‌گاه فروگذار نبود. همچنین دومین ویژگی او اخلاق‌مداری و شکیبایی‌اش بود. شهید سید ابراهیم رییسی حُسن خُلق داشت و با مردم و حتی بدخواهان خود این چنین برخورد می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سومین شاخصه رفتاری شهید سید ابراهیم رییسی را حسن ظن داشتن ومثبت‌اندیشی یاد کرد و گفت: اگر عینک بدبینی داشته باشیم نمی‌توانیم کاری کنیم.

او همچنین بیان کرد: ایشان درباره حل مشکل مردم و مسأله حج کارهای بسیاری انجام دادند و دستی که برای مردم کار می‌کند، بوسیدنی است. از این‌رو رئیس‌جمهور شهیدمان آیت‌الله سیدابراهیم رییسی برای ما یک حجت است و مردم هم قدرشناس ایشان بودند برای همین است که خدا مزد خدمتشان را با شهادت داد.

نواب ادامه داد: دشمن به دلیل ناراحتی‌هایی که دارد به دنبال این است تا می‌تواند نور این شمع نورانی را خاموش کند، اما دشمنان خودشان خواهند سوخت؛ چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم را هوشیار می‌کنند و آگاه هستند. همچنین روحانیون کاروان‌ها در حج باید توطئه و شایعات دشمن را با روشنگری نقش بر آب کند. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «حج وحدت و برائت خوبی در کنار برادران مسلمان خواهیم داشت».

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره شهید امیر عبدالهیان گفت: منش، ادب و اخلاق آقای امیر عبدالهیان هم برای ما الگوست. او انسانی وقت‌شناس بود و به تمام ظرایف اخلاقی توجه داشت و در چند جلسه‌ای که با ایشان داشتیم آنقدر رفتار متواضعی در برابر ما داشت که به‌شدت من را تحت‌تاثیر قرار داد. به یاد دارم از آقای امیرعبدالهیان سوال شد، چرا این مقدار عربستان می‌روید عمره به جا نمی‌آورید؟ او پاسخ داده بود که ابتدا مشکل مردم بر طرف شود سپس من هم با آنها انجام خواهم داد.

نواب با اشاره به برنامه‌های کاروانی، هتلی و ستادی در راستای گرامیداشت مقام شهدای خدمت، یادآور شد که این برنامه‌ها در حال انجام هستند و زائران در حج ۱۴۰۳ ختم گروهی قرآن دارند. علاوه‌بر این به نیابت شهدای خدمت زیارت خواهند کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کتاب «همیشه مربی» درباره سیره تربیتی شهید محمد عبدی چاپ شد