عزای عمومی در ترکیه به یاد شهید جمهور در ترکیه+عکس


عزای عمومی در ترکیه به یاد شهید جمهور در ترکیه+عکس

همزمان با اعلام عزای عمومی یک روزه از سوی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به احترام درگذشت "سید ابراهیم رییسی" رئیس جمهوری اسلامی ایران در سانحه هوایی، تمامی پرچم های این کشور از بامداد روز سه شنبه به مدت یک روز در سراسر ترکیه به حالت نیمه افراشته درآمدند.

به گزارش بهداشت نیوز همزمان با اعلام عزای عمومی یک روزه از سوی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به احترام درگذشت "سید ابراهیم رییسی" رئیس جمهوری اسلامی ایران در سانحه هوایی، تمامی پرچم های این کشور از بامداد روز سه شنبه به مدت یک روز در سراسر ترکیه به حالت نیمه افراشته درآمدند.

به نقل از وبگاه خبری" تی آر تی" (رادیو تلویزیون دولتی ترکیه)، پس از سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری ایران و هیات همراه، بنا به تصمیم کابینه ترکیه در اعلام عزای عمومی یک روزه، پرچم های ترکیه در سراسر این کشور از بامداد سه شنبه به دلیل عزای ملی اعلام شده به حالت نیمه افراشته در آمد.
عزای عمومی در ترکیه به یاد شهید جمهور در ترکیه+عکس

بر اساس قوانین ترکیه، در صورت اعلام عزای عمومی، پرچم های این کشور نیمه برافراشته می شود، برخی مراسم های رسمی لغو می شوند، ممکن است برخی از سرگرمی ها و جشن ها ممنوع شود و برگزاری جشن ها در مکان های عمومی ممکن است با محدودیت مواجه شود.

در تقویم رسمی ثابت ترکیه تنها روز 10 نوامبر هر سال که سالگرد درگذشت "مصطفا کمال پاشا" (آتا ترک) است، روز عزای ملی است و خارج از آن اعلام عزای عمومی بسته به رویدادهای مهم داخلی و خارجی در اختیار تصمیم هیات وزیران ترکیه است. زمان نیمه برافراشته ماندن پرچم نیز بسته به تعداد روزهای اعلام شده، از غروب آفتاب تا غروب آفتاب روز بعد است.

منبع: عصر ایران


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

باورهای اشتباه درباره چند ماده غذایی مفید