اعلام آمادگی پوتین برای ارسال کمک‌های تخصصی به منظور تعیین علت سقوط بالگرد رئیسی


اعلام آمادگی پوتین برای ارسال کمک‌های تخصصی به منظور تعیین علت سقوط بالگرد رئیسی

پوتین درباره سانحه رخ داده برای رئیس‌جمهور ایران و هیات همراه وی گفت: اگر همتایان‌مان در ایران ایران به کمک نیاز داشته باشند ما آماده ارسال کمک‌های تخصصی برای تعیین علل اصلی این فاجعه هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز،ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه عنوان کرد که مسکو هرچه در توان دارد انجام خواهد داد تا توسعه روابط ایران و روسیه همانند گذشته ادامه پیدا کند.

پوتین در این باره گفت: ما به نوبه خود هر چه در توان داریم انجام می‌دهیم تا اطمینان پیدا کنیم که روابط روسیه و ایران همانند گذشته ادامه پیدا می‌کند.

وی از یاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه که به منظور شرکت در مراسم یادبود آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به تهران سفر می‌کند خواست تا این پیام را به ایرانیان مخابره کند.

پوتین همچنین درباره سانحه رخ داده برای رئیس‌جمهور ایران و هیات همراه وی گفت: اگر همتایان‌مان در ایران ایران به کمک نیاز داشته باشند ما آماده ارسال کمک‌های تخصصی برای تعیین علل اصلی این فاجعه هستیم.

پوتین عنوان کرد که رئیسی یک شریک قابل اطمینان بوده و همیشه می‌توانست از تحقق توافقات دوجانبه اطمینان حاصل کند.

رئیس‌جمهور روسیه خطاب به ولودین ادامه داد: مرگ رئیس‌جمهور رئیسی در وهله اول یک ضایعه بزرگ برای مردم ایران است. من می‌خواهیم که مراتب تسلیت صمیمانه من را در رابطه با این تراژدی رخ داده به آن‌ها برسانی. او شریکی قابل اتکا بود و انسانی با اعتماد به نفس بود که منافع ملی کشورش را دنبال می‌کرد. به وعده‌هایش عمل می‌کرد و همکاری با او مایه خوشحالی بود. اگر بر سر چیزی به توافق می‌رسیدیم، می‌توانستی مطمئن باشی که توافقات انجام خواهند شد.

عصر روز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه و دیگر همراهانشان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز دچار سانحه هوایی شد که در نتیجه آن تمام سرنشینان این بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کدام گزینه‌های احتمالی کاندیدای ریاست‌جمهوری نشدند