استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه


استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه

رئیس سیاست‌های دفاعی و برنامه‌ریزی راهبردی در شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به دلیل ارائه گزارش انتقادآمیز از روند جنگ در غزه، استعفا داد.

استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه

به گزارش راهبرد معاصر، در ادامه موج استعفای مقام‌های ارشد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی» و محقق نشدن اهداف جنگ غزه، «یورام هِمو» رئیس سیاست‌های دفاعی و برنامه‌ریزی راهبردی در شورای امنیت داخلی این رژیم نیز کناره‌گیری کرد.


هِمو هفته گذشته گزارشی ۱۰ صفحه‌ای به «تساحی هانقبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارائه کرده و در آن شیوه مدیریت عملیات در غزه را ناتوان از رسیدن به اهدافش توصیف کرد.


در این سند که توسط روزنامه «هاآرتص» و شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش شد، هِمو هشدار داد که اگر مدیریت جنگ تغییر نکند، حماس به طور کامل شکست نخواهد خورد، تلاش برای بازگرداندن اسیران ممکن است سال‌ها به طول انجامد و اسرائیل چاره‌ای جز تحمیل حکومت نظامی بر غزه نخواهد داشت.


وی در این گزارش نوشت: «می‌توانیم با همین رویکرد و عملیات در رفح ادامه دهیم، اما در نهایت به همان مشکلات برمی‌گردیم که حتی ممکن است بدتر هم باشد. شکست دادن حماس با رویکرد فعلی فاصله زیادی با تکمیل شدن دارد و من شک دارم که اصلاً انجام شود».


این مقام ارشد سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه دستاوردهای زیاد در غزه تأثیر مثبت خود را از دست داده‌اند، افزود: «توقف جنگ یک ابزار چانه‌زنی ارزشمند در مذاکرات برای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده است، اما پس از عملیات در رفح، ممکن است بیشتر ارزش خود را از دست بدهد»./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حضور پسر اسحاق جهانگیری به همراه پدرش در وزارت کشور + عکس