10 آواره فلسطینی امروز به شهادت رسیدند/ مقاومت فلسطین عملیات علیه اشغالگران را ادامه می دهد


10 آواره فلسطینی امروز به شهادت رسیدند/ مقاومت فلسطین عملیات علیه اشغالگران را ادامه می دهد

اقتصادنیوز: گروه‌های مقاومت فلسطین به عملیات‌های خود علیه اشغالگران صهیونیستی به ویژه در جبالیا در شمال نوارغزه و در رفح در جنوب آن ادامه داده و سربازان اسرائیلی و خودروهای آنها را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ۱۰ فلسطینی در حمله وحشیانه بامداد امروز چهارشنبه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به محل تجمع آوارگان فلسطینی در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، این حمله علیه آوارگان فلسطینی در شهرک «الزوایده» در مرکز نوار غزه انجام شد.

طبق گزارش رسانه ها در حمله پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از شهروندان فلسطینی در اردوگاه «یبنا» در مرکز رفح سه کودک به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند که همگی به بیمارستان تخصصی الکویت منتقل شدند.

در شرق خان یونس نیز رژیم صهیونیستی بامداد امروز منزل خانواده «ابو طیر» در شهرک عبسان را هدف قرار داد که در نتیجه آن سه تن از اعضای این خانواده به شهادت رسیدند.

خبر مرتبط
کدام کشورها امروز کشور فلسطین را به رسمیت شناختند؟

اقتصادنیوز :بعد از نروژ، نخست وزیر ایرلند هم به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد.

پس از آن نیز شهرک «خزاعه» در شرق خان یونس هدف قرار گرفت که در نتیجه آن ساکنان این شهرک تا زمان توقف حملات دشمن از شهرک خارج شدند.

یک منبع پزشک در بیمارستان «العوده» واقع در «تل الزعتر» واقع در شمال نوار غزه اظهار کرد: اشغالگران برای سومین روز پیاپی بیمارستان را محاصره کرده و به شدت به سمت ساختمان آن تیراندازی می کنند.

به گفته این منبع، تک تیراندازهای ارتش رژیم صهیونیستی بر بالای ساختمان های اطراف بیمارستان رفته و از آنجا در تمامی جهات تیراندازی می‌کنند.

این پزشک افزود: نیروهای اشغالگر روز سه شنبه با یک گلوله طبقه پنجم بیمارستان را هدف قرار داده و مخازن آب آن را منهدم کردند.

طبق اظهارات این منبع، این دومین محاصره بیمارستان العوده پس از محاصره اول در دسامبر گذشته به مدت ۱۸ روز است.

خبر مرتبط
نروژ، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر نروژ امروز (چهارشنبه) رسما به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد.

در مقابل گردان های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز اعلام کرد که یک بمب ضد نفر را در منطقه تل الزعتر در نزدیکی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کرد که در نتیجه آن تعدادی از سربازان اسرائیلی کشته و یا زخمی شدند.

همچنین القسام با انتشار ویدیویی اعلام کرد که در محورهای درگیری در نوار غزه پنج دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

همچنین گردان های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که با گلوله و مهمات سنگین به عملیات های خود علیه نیروها، خودروها و نقاط استقرار سربازان اسرائیلی در محورهای پیشروی در نوار غزه از جمله شرق و جنوب شرق رفح ادامه می‌دهد.

این گردان‌ها اعلام کرد که در عملیات مشترکی با گردان های شهدای الاقصی نقطه تجمع سربازها و خودروهای دشمن واقع در اردوگاه جبالیا را با گلوله هدف قرار داد.

تان

علاوه بر این گردان های القسام اعلام کرد که یکی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتزاریم در جنوب غرب شهر غزه هدف تک تیراندازها قرار گرفت.

همچنین در محله التنور در شرق شهر رفح یک دستگاه بولدوزر ارتش اشغالگر با گلوله یاسین ۱۰۵ هدف قرار گرفت.

این گردان‌ها در شمال نوار غزه نیز یکی از مراکز فرماندهی و کنترل ارتش دشمن واقع در شرق اردوگاه جبالیا را با گلوله‌های سنگین هدف قرار داد.

گردان‌های القسام سه شنبه از هدف قرار دادن پنج سرباز صهیونیست از فاصله صفر خبر داده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز به زخمی شدن شدید یکی از سربازانش در عملیات با گروه های مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه اعتراف و اعلام کرد که این سرباز از نیروهای گردان ۲۲۲ بوده که روز سه شنبه در شمال نوار غزه زخمی شد.

به نوشته روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت»، با تداوم عملیات های مقاومت علیه اشغالگران، تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ تاکنون به ۶۳۱ تن رسیده که ۲۸۳ تن از آنها از زمان شروع عملیات زمینی این ارتش در نوار غزه به هلاکت رسیدند.

کشت

از چند روز قبل درگیری‌ها میان گروه های فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در دو محور اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه تشدید شده است اما آنچه از بیانیه های گروه های مقاومت فلسطین برداشت می شود، گسترش عملیات های آنها علیه نیروهای ارتش اشغالگر که به نوار غزه نفوذ کردند تا دیگر محورها از جمله شمال نوار غزه، شهر غزه و استان مرکزی نوار غزه است.

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه در بیانیه ای اعلام کرد، «در نتیجه استفاده رژیم اشغالگر از گرسنگی دادن به عنوان ابزاری جنگی، ساکنان شمال نوار غزه هنوز از قحطی رنج می برند، رژیم اشغالگر موقت از شدت قحطی کاست و سعی کرد با تسهیلات دروغین، چهره خود را بهبود ببخشد.»

همچنین این دفتر تاکید کرد، «قحطی در شمال نوار غزه قطعی است و مشکلات سوء تغذیه ساکنان یکی از نشانه های آن است.»

این دفتر در ادامه نیز از سازمان ملل و جامعه بین الملل خواست برای توقف جنگ گرسنگی اقدام فوری را در پیش بگیرند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟