چین نقش یک قربانی را بازی نمی کند/ تحریم ها رد شدند


چین نقش یک قربانی را بازی نمی کند/  تحریم ها رد شدند

اقتصادنیوز: سخنگوی سفارت چین در آمریکا با اشاره به اینکه پکن تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را نمی‌پذیرد، گفت، روابط اقتصادی بین پکن و مسکو بر اساس اصول سازمان تجارت جهانی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا با اشاره به گفته‌های آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: «چین قاطعانه تمامی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را رد می‌کند و نمی‌پذیرد که یک قربانی باشد.»

به نقل از خبرگزاری تاس، بلینکن گفته بود که واشنگتن تجار چینی بیشتری را بابت ارسال کالاهای 2 منظوره به روسیه در فهرست سیاه خود قرار می‌دهد.

سخنگوی سفارت چین در آمریکا همچنین تاکید کرد: «موضع چین در قبال اوکراین عادلانه و عینی است. ما به صورت فعالانه برای پیشبرد مذاکرات صلح و یک سازش سیاسی در اوکراین همکاری می‌کنیم. روابط عادی تجاری بین چین و روسیه بر اساس هنجارهای سازمان تجارت جهانی و قوانین بازار است. این روابط کشور ثالثی را هدف قرار نمی‌دهد و باعث ایجاد ارعاب یا مداخله در امور یک کشور دیگر نمی‌شود. ما از حقوق قانونی و مشروع خود و منافع شرکت‌های چینی دفاع می‌کنیم.»

خبر مرتبط
واکنش جدی چین به اقدامات رئیس جدید تایوان/هیچ چیزی مانع بازگشت تایوان نمی‌شود

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه چین اظهار داشت: هیچ موضوعی نمی‌تواند مانع بازگشت تایوان به سرزمین مادری شود.

بلینکن در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا در روز سه‌ شنبه گفت که واشنگتن قبلا بیش از ۱۰۰ نهاد چینی را تحریم کرده است و به آن ادامه خواهد داد.

خبر مرتبط
ابراز همدردی چین با دولت و ملت ایران

اقتصادنیوز: ما جائو شو، قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین بعد از ظهر امروز دوشنبه در تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت عمیق و همدردی شی جین پینگ رییس‌جمهور و وانگ یی وزیر امور خارجه چین با دولت و مردم ایران را ابلاغ کرد.

وی همچنین گفت که ایالات متحده با شرکای اروپایی و سایر متحدانش برای مقابله با چین همکاری خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعتراف کرد که چین به روسیه سلاح نداده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حضور پسر اسحاق جهانگیری به همراه پدرش در وزارت کشور + عکس