ست اداری؛ فرصتی برای گسترش کسب‌وکار


ین روزها آگاهی از مشخصات ست اداری یکی از ملزومات اولیه برای شرکت‌ها و...
ین روزها آگاهی از مشخصات ست اداری یکی از ملزومات اولیه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود.

این روزها آگاهی از مشخصات ست اداری یکی از ملزومات اولیه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود. ست اداری شامل سربرگ A4، پاکت نامه، دفترچه یادداشت، فاکتور، فولدر و فرم‌ها در ابعاد استاندارد است؛ هر یک از این موارد به‌نحوی از ابزارهای مکاتبات داخلی و خارجی روزمره یک شرکت محسوب می‌شوند. طراحی ست اداری خلاقانه و منحصربه‌فرد یکی از عناصر اصلی برندسازی و ارتقا سطح یک مجموعه است. در واقع با آگاهی از مشخصات ست اداری و طراحی مناسب آن، ست و اوراق اداری با ساختاری هماهنگ می‌تواند یک ابزار تبلیغاتی موثر با ماندگاری بالا، نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی باشد.

29

شبکه چاپ با سابقه بیش از 40 سال، آماده ارائه خدمات طراحی و چاپ ست اداری است. تجربه و تخصص اعضای این مجموعه، شما را در رسیدن به یک طرح نهایی زیبا، خلاقانه و منحصربه‌فرد کمک خواهد کرد. شبکه چاپ با رعایت اصول چاپ، کسب رضایت مشتریان گرامی را در داخل و خارج کشور تضمین می‌کند. در ادامه شما با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که مشخصات یک ست اداری خوب چیست و شامل چه ویژگی و آیتم میشود.

مشخصات ست چاپ ست اداری برای شرکت‌ها و مشاغل از اهمیت ویژه برخوردار است. ست اداری معمولا به‌صورت تک فرمت و یک رنگ طراحی و چاپ می‌شود. الگوی استفاده‌شده در طراحی و اطلاعات مکتوب بر هر یک از ابزارهای ست اداری نشان‌دهنده نوع کسب‌وکار مورد نظر شما و همچنین اطلاعات مورد نیاز مشتری است. استفاده از ست‌های اداری به شرکت‌های بزرگ محدود نمی‌شود. اگر شما صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، می‌توانید از این موارد برای حرفه‌ای‌ترشدن در روابط تجاری خود استفاده کنید.

30

ست اداری چیست؟

ست‌ اداری، پاکت‌های اداری (ملخی)، کارت ویزیت، لیبل سی‌دی، برگه‌های یادداشت، تقویم‌ها و... را شامل می‌شود. اگرچه هر یک از این موارد، ابزاری مجزا در شرکت‌ها هستند؛ اما زمانی که برای همگی این اجزا از یک تم رنگ و طرح استفاده شود، می‌توان نام ست اداری را بر آن‌ها گذاشت. در طراحی ست‌های اداری لگوی شرکت، اطلاعات تماس، نام شرکت و ... قرار می‌گیرد. با این اوصاف می‌توان گفت که شما با چاپ و طراحی یک ست اداری مناسب، می‌توانید در کسب‌و‌کارتان تفاوت ایجاد کنید. هرچند که پیش‌از هرچیز عملکرد و کارکرد یک شرکت و سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما ظاهر و هارمونی یک مجموعه تاثیر به‌سزایی در اعتماد مشتری یا مخاطب شما دارد. منبع اطلاعات بیشتر

مزایای استفاده از ست اداری چیست؟

در دنیای امروز، برخی از هزینه‌هایی که شرکت‌ها و برندها برای تبلیغات انجام می‌دهند، به‌عنوان صرف کردن هزینه به آن نگاه نمی‌کنند؛ بلکه تبلیغات را سرمایه‌گذاری جهت گسترش کسب‌وکار خود درنظر می‌گیرند. ست اداری با طراحی و چاپ مناسب از آن دست تبلیغاتی است که می‌تواند تاثیر غیرمستقیم خود را در طولانی‌مدت بگذارد. در ادامه به تعدادی از مزایای استفاده از ست اداری اشاره خواهیم کرد.

برند شرکت خود را تقویت می‌کنید.

هرگاه مشتری وارد شرکت شما می‌شود، در اولین نگاه بر میز کار، این برند شما است که به چشم می‌خورد و سایر اجزای ست‌ اداری همچون تقویم و لیوان و لیبل‌های سی‌دی و... در مرحله بعدی نظر افراد را می‌تواند جلب ‌کند. این‌که اقلام بزرگ و کوچک کاغذی یک شرکت همگی از یک طرح هماهنگ پیروی ‌کنند، جلوه‌ای ویژه را به یک شرکت می‌دهد؛ بنابراین تاثیر مثبت این هماهنگی ناگفته پیدا است. در حقیقت با نگاه به هر یک از این اقلام، برند شما است که در ذهن مخاطب یا مشتری تکرار می‌شود. در علم بازاریابی مسئله تکرار، یکی از عناصر مهم در نتیجه‌گرفتن از آن تبلیغات است. فرض کنید روی همه محصولات کاغذی یک شرکت، لگو و اطلاعات مختصر بر آن حک شده باشد؛ در این حالت می‌توان گفت که مقوله تکرار نام برند و لگو به اوج خود می‌رسد و نتیجه نهایی که تقویت نام برند یا شرکت است، حاصل می‌شود.

شرکت خود را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهید.

استفاده از مضامین گرافیکی این کمک را به شرکت یا سازمان شما می‌کند تا شما را حرفه‌ای‌تر از گذشته نشان دهد. شما با چاپ و طراحی یک ست اداری قوی، خود را در میان رقبا متمایز نشان می‌دهید. قراردادن لگوی شرکت بر برگه‌ها، تقویم، خودکار، دفترچه‌ها و امثالهم، تاثیر مستقیم و مثبت بر نظر مشتری دارد. این مسئله بیشتر قوه بصری و احساسی مخاطب را هدف قرار می‌دهد؛ بنابراین انتخاب یک طراحی ست اداری، در افزایش اعتماد مشتری و درنتیجه فروش بیشتر شما تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

از کپی‌برداری اسناد شرکت شما جلوگیری می‌شود.

اسنادی که در یک شرکت حائز اهمیت هستند، معمولا به‌ هر دو شکل دیجیتالی و کاغذی ثبت و ضبط می‌شوند. برخی از اسناد و مدارک این شرکت‌ها ارزش کپی و جعل‌کردن دارند. با طراحی ست اداری و سربرگ‌هایی که مخصوص شرکت شما است، می‌توانید کپی‌برداری‌های اسناد و مدارک را به حداقل برسانید. به‌عبارت بهتر، کپی‌برداری از اسناد شما، به صفر می‌رسد؛ چراکه طراحی سربرگ شما معرف شما است و شما را از سایرین متمایز می‌کند.

ویژگی‌ها و مشخصات ست اداری

برای آن‌که بدانید مشخصات یک ست اداری خوب چیست و شامل چه ویژگی و آیتم میشود، شناخت ویژگی‌های آن هم ضروری به‌نظر می‌رسد. در ادامه به چند مورد از اجزا و مشخصات ست اداری اشاره خواهیم کرد:

سربرگ

شاید مهم‌ترین مشخصات ست اداری در سربرگ آن باشد. سربرگ‌ها اوراقی هستند که برای مکاتبات اداری، صدور پیش فاکتور، درج قرارداد و... استفاده می‌شوند. سربرگ‌ها با نام و لگوی شرکت یا مجموعه شما حک‌شده و از نظر قانونی هم حائز اهمیت هستند. معمولا برای چاپ سربرگ از برش‌های A4 و A5 استفاده می‌شود. در سربرگ‌ها لگوی سازمان، نام و زمینه فعالیت آن، تاریخ، شماره پیوست در بالای صفحه و آدرس و شماره تلفن در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. ادامه منبع

  1. پاکت نامه

یکی دیگر از مشخصات ست اداری، پاکت نامه است که در سایزهای مختلف چاپ می‌شود؛ اما مرسوم‌ترین شکل آن‌ها در اندازه‌های A4 و A5 است و مشتریان با توجه به نوع نیاز و کاربرد سایز مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. گاهی یک ست اداری به دو سایز و گاهی به هر سه سایز پاکت نیاز دارد. از پاکت نامه برای ارسال نامه، فاکتور و هر چیز دیگری استفاده می شود. منبع

  1. دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت، شخصی‌ترین جزء در مجموعه اداری شما است که می‌توانید نهایت استفاده را از آن ببرید. این برگه‌های کوچک، زمانی‌که نیاز به نوشتن یک یادداشت کوتاه، شماره تلفن یا هر چیز دیگری دارید، در دسترس شما خواهند بود.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده ‌است تا سوال مشخصات یک ست اداری خوب چیست و شامل چه ویژگی و آیتم میشود، به‌درستی پاسخ داده‌ شود. با بررسی مشخصات ست اداری و جزییات آن، ضرورت استفاده از آن بیش‌از گذشته مشخص شد. به زبان ساده، یک شکل و یک رنگ‌‌بودن تمام اوراق و اسناد، باعث می‌شود تا نزد مشتریان، اعتبار شرکت شما بالاتر جلوه پیدا کند. فارغ از زیبایی و هماهنگی اوراق، از لحاظ مسائل حقوقی هم ست اداری مزایایی دارد؛ چراکه با یک ست اداری متفاوت و سربرگ‌هایی که حاوی لگو برند شرکت شما است، احتمال کپی‌برداری را به صفر می‌رسانید.

در دنیای رقابتی بازار و تجارت، تفاوت در جزییات خواهد بود که مشتریان را می‌تواند متقاعد به خرید یک محصول کند یا آن‌ها را به استفاده از خدمات یک شرکت یا سازمان مجاب کند. از همین رو است که در دنیای امروز، صنعت چاپ و طراحی در هر حوزه و تخصصی، کاربردهای بسیاری دارد. دنیایی که ترکیبی از تخصص، هنر، رنگ، نرم‌افزار و خلاقیت است و چاپ ست اداری علمی است که توامان هنر را با خود یدک می‌کشد. از آن‌جا که کار نیکو کردن از پر کردن است، می‌توان گفت که شبکه چاپ در کنار تخصص خود، با تجربه و خلاقیت اعضای این مجموعه، در میان رقبا حرف برای گفتن دارد.

31

شبکه چاپ با مجهزبودن به چاپخانه اختصاصی، یکی از برندهای مورد اطمینان در حوزه چاپ در ایران محسوب می‌شود که می‌تواند سفارشات مشتریان از تیراژ 100 تا 1 میلیون را در مدت 10 روز تحویل دهد. علاوهبر کیفیت، این مجموعه تنوع کاری سفارشات را هم می‌تواند تضمین کند؛ چراکه با دارابودن 25 قالب چاپی، می‌تواند سلایق مختلف افراد را راضی نگه دارد. درخصوص هزینه‌ها هم شبکه چاپ تمهیداتی اندیشیده است که با تکرار چاپ در تیراژ بالا و ارائه قیمت رقابتی مناسب، خیال مشتری را از این بابت هم راحت می‌کند.

شبکه چاپ این افتخار را دارد که مجری بیش‌از ۱۰۰ برند معتبر در کشور است و با توجه به این مسئله تمهیداتی را درمورد بسته‌بندی و ارسال آن به اقصی نقاط کشور در نظر گرفته‌ است. کافی است شما هم از هر نقطه کشور سفارش خود را ثبت کنید و کار را به شبکه چاپ بسپارید تا از نتیجه حاصل‌شده، شگفت‌زده شوید. اگر پس‌از خواندن این مقاله در مورد مشخصات ست اداری، سوالی برای شما پیش آمده است و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، کارشناسان ما با تخصص خود شما را به بهترین نحو راهنمایی می‌کنند تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته