وقتی که سن فقط یک عدد است؛/ رونالدو اصلی‌ترین بازمانده جام خاطره انگیز 2004


کریستیانو رونالدو تنها بازمانده یورو ۲۰۰۴ در این دوره از مسابقات اروپایی...
کریستیانو رونالدو تنها بازمانده یورو ۲۰۰۴ در این دوره از مسابقات اروپایی خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، کمتر از یک ماه دیگر جام ملت‌های اروپا به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود و قرار است ۲۴ تیم برای لمس جام نقره‌ای قاره سبز با یکدیگر به مدت یک ماه رقابت کنند. این در شرایطی است که ۲۰ سال از شگفتی سازی یونان در جام ملت‌های ۲۰۰۴ می‌گذرد و در طرف دیگر ماجرا کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی فوتبال جهان، با حضور در لیست اولیه تیم ملی کشورش به نظر می‌رسد که برای ششمین بار در یورو حضور داشته باشد. اون نخستین بار در یورو ۲۰۰۴ در لیست سلسائو اروپا حضور داشت و پس از آن در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و حالا ششمین حضورش را در این تورنمنت تجربه خواهد کرد تا رکوردش را تقویت کند. در چنین شرایطی سوال این است که هم سن و سال‌های رونالدو که در یورو حضور داشتند اکنون کدامشان فوتبال بازی می‌کند و به همین منظور به سراغ بازیکنان فعالی رفتیم که پس از یورو ۲۰۰۴ همچنان ‌در قامت یک بازیکن حرفه‌ای مشغول فوتبال بازی کردن هستند.

کریستیانو رونالدو - ۳۹ سال
در یورو ۲۰۰۴ چهره‌ای بسیار جوان و خاص بود که روی نیمکت تیم ملی کشورش نشسته بود و از بزرگانی مانند لوئیس فیگو می‌آموخت که چگونه باید در برابر تیم‌های بزرگ اروپایی، بازیکنان کشورش را رهبری کند. رونالدو در این مسیر از فیگو هم سبقت گرفت و در یورو ۲۰۱۶، کار ناتمام او را به پایان رساند و موفق شد کشورش را به اولین افتخار بین المللی برساند. او حالا بازیکن النصر است و اگرچه در سطح اول فوتبال اروپا بازی نمی‌کند اما کیفیت بالای او همان موضوعی است که می‌تواند موجب ترس رقبا از آقای گل یورو ۲۰۲۰ بشود.

2024944

لوکاس پودولسکی - ۳۸ سال
همیشه به انتخاب‌های خاص شهرت داشت. ستاره آلمانی لهستانی فوتبال جهان در یورو ۲۰۰۴ جوان‌ترین بازیکن تورنمنت بود. او تا پیش از جام ملت‌ها تنها یک بازی ملی داشت و دعوت از او برای حضور در این تورنومنت یک اتفاق خاص برایش بود اما حذف شدن در گروهی که هلند، لتونی و چک در آن حضور داشت خاطره تلخ برای بازیکن سابق بایرن‌مونیخ، آرسنال و اینتر به جا گذاشت. او اکنون به کشور مادری خود یعنی لهستان بازگشته و برای گرونیک زبرا در فصل ۲۰۲۳/۲۴، در ۲۴ بازی، ۵ گل و ۶ پاس گل ثبت کرده تا حتی این احتمال را به وجود آورد که اگر ناگلزمن از او دعوت بکند، وضعیت خط حمله این تیم شاید بهتر شود.

2024940

ایگور اکینیف - ۳۸ سال
گلر جوان و وفادار زسکا مسکو، در شرایطی به تیم ملی کشورش دعوت شد که دو سال بود از آکادمی زسکا تیم اصلی رسیده بود و عملکرد خوبی که داشت باعث شده بود او را جانشین لوو یاشین عنوان کنند. گئورگی یاتوف از او دعوت کرد ولی در سه بازی مرحله گروهی، حتی یک دقیقه هم از او استفاده نکرد. اکینیف برای زسکا مسکو در فصل ۲۰۲۳/۲۴ در ۲۴ بازی به عنوان دروازه‌بان پا به زمین گذاشت و تنها ۶ کلین شیت داشت که در طی این ۲۰ سال، ضعیف‌ترین عملکردش محسوب می‌شود.

2024941

والری بوینوف - ۳۸ سال
اگر حافظه خوبی داشته باشید بدون هیچ مکث و تعللی نام بازیکن سابقه یوونتوس، فیورنتینا، منچستر سیتی و اسپورتینگ لیسبون را به خاطر می‌آورید. مهاجمی جوان که با ملیتی بلغاری یک چهره خاص برای طرفداران فوتبال محسوب می‌شد و از آنجا که تابعیت ایتالیا هم داشت انتظار می‌رفت مورد توجه سران آتزوری قرار بگیرد اما دعوت نشدنش با تعجب رسانه همراه شد تا او با کوله‌باری از حسرت، ملیت بلغارستانی را بپذیرد. او در همان مرحله گروهی مقابل ایتالیا به میدان رفت و درگیری او با بازیکنان تیم ملی این کشور باعث شده بود تا وضعیت هر دو تیم بسیار اسفناک باشد. ایتالیا در آن بازی نیاز به برد داشت و از طرفی تبانی سوئد و دانمارک به لطف رفتارهای عجیب این بازیکن، شرایط بازی را به سمت و سویی دیگر برده بود. او تاکنون برای ۲۴ تیم مختلف بازی کرده و در آخرین تجربه بازیگری برای تیم کستنس بلغارستان که در واقع چهارمین تیمی محسوب می‌شود که او در کشور خودش برای آن بازی کرده، در چهار بازی تنها یک گل به ثمر رسانده و اغلب به عنوان کمک مربی مشغول فعالیت است.

2024943

توماس هیبسخمان - ۴۲ سال
کاپیتان و هافبک دفاعی کنونی تیم جابلونس کشور چک، آخرین بازمانده آن تورنمنت است. جمهوری چک با تیمی که دروازه‌اش در اختیار پیتر چک بود و خط حمله‌اش با حضور میلان باروش، ولادیمیر اسمیچر، یان کولر و حضور پوبورسکی، ندود و روسیچکی تقویت شده بود، در مرکز زمین یک بازیکن فوق العاده دیگر هم داشت که اگرچه به مانند دیگر نام‌ها در فوتبال اروپا نتوانست طراوتش را نشان دهد اما در آن تیم خاطره انگیز نقش پررنگی داشت.

او حالا ۴۲ ساله شده و علی رغم اینکه تنها تیمی که در خارج از کشورش بازی کرده شاختار دونتسک اوکراین بوده، پیشنهاد لژیونر شدن دارد و احتمال دارد که در تابستان پیش رو مجدداً به همین تیم اوکراینی بازگردد.

2024942
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته